Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 813798" data-attributes="member: 29149"><p>Trevlig tråd detta.</p><p></p><p>Eftersom du har funderat en del på K2-skidorna (kanske är de uträknade nu?) så måste jag tyvärr säga att de enligt mig nog inte är riktigt toppen för dig. Förvisso väger du lite mer än jag men jag tror ändå att de inte riktigt skulle kännas rätt. Hardsiden kan nog vara ok men är lite smal för ffa alperna och din vikt. Sidestashen är en bra skida men jag tycker att den är riktigt tråkig om man inte åker fort och hårt hela tiden, hela tiden. Jag har dock inte åkt årets men de verkar var ungefär samma. Mantran skulle jag också plocka bort från listan då man nog ska vara ganska bra åkare innan den känns "rapp mellan stammarna".</p><p></p><p>Kanske borde du fundera på BC jibb-skidor också. Inte för att du ska jibba eller åka park utan för att de kan vara ett hyfsat alternativ med lagom midja, lagom mjuka och lagom svängradie för dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 813798, member: 29149"] Trevlig tråd detta. Eftersom du har funderat en del på K2-skidorna (kanske är de uträknade nu?) så måste jag tyvärr säga att de enligt mig nog inte är riktigt toppen för dig. Förvisso väger du lite mer än jag men jag tror ändå att de inte riktigt skulle kännas rätt. Hardsiden kan nog vara ok men är lite smal för ffa alperna och din vikt. Sidestashen är en bra skida men jag tycker att den är riktigt tråkig om man inte åker fort och hårt hela tiden, hela tiden. Jag har dock inte åkt årets men de verkar var ungefär samma. Mantran skulle jag också plocka bort från listan då man nog ska vara ganska bra åkare innan den känns "rapp mellan stammarna". Kanske borde du fundera på BC jibb-skidor också. Inte för att du ska jibba eller åka park utan för att de kan vara ett hyfsat alternativ med lagom midja, lagom mjuka och lagom svängradie för dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Tillbaka
Topp