Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 814303" data-attributes="member: 33485"><p>Ursäkta, det blev lite OT.</p><p></p><p>OnT</p><p>Jag har varken kört baron eller griffon men åkt både på jester och duke.</p><p></p><p>Duken är bra rent prestandamässigt. Däremot är AFD'n ökänd för att vara fragil och även andra delar på bindningen har visat sig lite för veka för vissa. De problemen jag hade med den (utöver att den gick sönder några gånger på en säsong) var precis som alla andra, AFD'n. Den skruvar ner sig (mao sänks så det bildas ett glapp mellan bindning-pjäxa) vid landningar. Lätt fixat genom att alltid ha skruvmejsel med sig, alternativt hälla loctite i gängorna till skruven. Den ska störa skidans flex mer pga länkarmarna, jag märkte dock inte av detta då jag åkte på styva skidor som jag dessutom bara åkt en handfull åk på utan duke. Droppar du till hårdpack/relativt flacka landningar rekommenderar jag något annat.</p><p></p><p>Jestern är en väldigt bra bindning, nuf' said.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 814303, member: 33485"] Ursäkta, det blev lite OT. OnT Jag har varken kört baron eller griffon men åkt både på jester och duke. Duken är bra rent prestandamässigt. Däremot är AFD'n ökänd för att vara fragil och även andra delar på bindningen har visat sig lite för veka för vissa. De problemen jag hade med den (utöver att den gick sönder några gånger på en säsong) var precis som alla andra, AFD'n. Den skruvar ner sig (mao sänks så det bildas ett glapp mellan bindning-pjäxa) vid landningar. Lätt fixat genom att alltid ha skruvmejsel med sig, alternativt hälla loctite i gängorna till skruven. Den ska störa skidans flex mer pga länkarmarna, jag märkte dock inte av detta då jag åkte på styva skidor som jag dessutom bara åkt en handfull åk på utan duke. Droppar du till hårdpack/relativt flacka landningar rekommenderar jag något annat. Jestern är en väldigt bra bindning, nuf' said. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Tillbaka
Topp