Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 814307" data-attributes="member: 15091"><p>Om man ska gå på tur för turens skull kan jag hålla med om att det garanterat inte är mycket som slår ett par Dynafit. Men är det något man vill droppa klippor och åka hårt med, de ser jäkligt rackliga ut?</p><p></p><p>Det känns som du har åkt på något måndagsexemplar Jarle!? Jag har aldrig upplevt några problem med Dukes och inte haft någon polare som haft det heller. De har faktiskt aldrig löst ut och då vill jag ändå påstå att jag matar på rätt bra med fart, kraft och dynamik i både svängar (ja, jag är en skolad men fri skidåkare) och drop.</p><p></p><p>Ska jag bara ut och åka föredrar jag självklart Jester/FKS185/P18 alla dagar i veckan men för ett par lagg som man ska göra lite allt möjligt med, läs mata i det mjuka, flyga stort, gå på lite kortare turer för att åka ner (jämför för att gå på tur), mata i pisten mellan puderåken men inte sätta sin fot i parken finns det i min värld ingen bättre kompromiss än ett par Dukes. </p><p>För en kompromiss är exakt vad det är, nej, det är inte ett par P18, nej, det är inte par Dynafit, men det är en god blandning av dem båda. I ditt fall kamelbulan Baron om du känner att de har DIN-skala nog.</p><p>Ja, de ger känslan av att åka på styltor i pisten men de känns ändå stabila, lite som att åka med ett par extrema plattor på sina SL-lagg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 814307, member: 15091"] Om man ska gå på tur för turens skull kan jag hålla med om att det garanterat inte är mycket som slår ett par Dynafit. Men är det något man vill droppa klippor och åka hårt med, de ser jäkligt rackliga ut? Det känns som du har åkt på något måndagsexemplar Jarle!? Jag har aldrig upplevt några problem med Dukes och inte haft någon polare som haft det heller. De har faktiskt aldrig löst ut och då vill jag ändå påstå att jag matar på rätt bra med fart, kraft och dynamik i både svängar (ja, jag är en skolad men fri skidåkare) och drop. Ska jag bara ut och åka föredrar jag självklart Jester/FKS185/P18 alla dagar i veckan men för ett par lagg som man ska göra lite allt möjligt med, läs mata i det mjuka, flyga stort, gå på lite kortare turer för att åka ner (jämför för att gå på tur), mata i pisten mellan puderåken men inte sätta sin fot i parken finns det i min värld ingen bättre kompromiss än ett par Dukes. För en kompromiss är exakt vad det är, nej, det är inte ett par P18, nej, det är inte par Dynafit, men det är en god blandning av dem båda. I ditt fall kamelbulan Baron om du känner att de har DIN-skala nog. Ja, de ger känslan av att åka på styltor i pisten men de känns ändå stabila, lite som att åka med ett par extrema plattor på sina SL-lagg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Tillbaka
Topp