Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 814515" data-attributes="member: 33485"><p>Det har dikuterats här förut, men för att hålla det kortfattat. Jag känner bara två stycken som inte haft några problem med sina dukes. De dukesen jag hade skruvade ur sig ofta, om det skulle vara så att jag hade ett måndagsex så borde det löst sig någon utav gångerna jag bytte delarna som krånglade... Men icke, det var dock inga större problem, krånglande afd och lite annat småskit kunde jag leva med även om jag insåg att det var en <strong>tur</strong>bindning. Det rann över när bindningen vid en krasch blev såpass illa tilltygad att det bara var att kasta den, fick iofs en ny efter ett par månader men då hade jag inget förtroende kvar för bindningen och bytte den glatt mot en salomon.</p><p></p><p>Problemen med AFD'n är långt ifrån sällsynta (att den går sönder och skruvar ner sig). Det är dock inte så konstigt med tanke på att det bara är två små stag som inte är grövre än en tändsticka som håller den på plats tillsammans med en skruv som inte gör mycket för hållfastheten. Glapp lite här och var verkar också vara vanligt. Större problem (där bindningen bara är att kasta) är ovanligare men mycket vanligare än bland andra 16-DINare. Det är inte heller så konstigt, det är ju trots allt en turbindning.</p><p></p><p>Men det verkar som sagt som att marker har väldigt varierande kvalité på sina dukes alternativt att många som åker på den inte inser dess begränsningar. Något är det iaf för så många som har problem med den finns det inte bland några andra högdinare. Men den är överlägset bäst på det den är tänkt till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 814515, member: 33485"] Det har dikuterats här förut, men för att hålla det kortfattat. Jag känner bara två stycken som inte haft några problem med sina dukes. De dukesen jag hade skruvade ur sig ofta, om det skulle vara så att jag hade ett måndagsex så borde det löst sig någon utav gångerna jag bytte delarna som krånglade... Men icke, det var dock inga större problem, krånglande afd och lite annat småskit kunde jag leva med även om jag insåg att det var en [b]tur[/b]bindning. Det rann över när bindningen vid en krasch blev såpass illa tilltygad att det bara var att kasta den, fick iofs en ny efter ett par månader men då hade jag inget förtroende kvar för bindningen och bytte den glatt mot en salomon. Problemen med AFD'n är långt ifrån sällsynta (att den går sönder och skruvar ner sig). Det är dock inte så konstigt med tanke på att det bara är två små stag som inte är grövre än en tändsticka som håller den på plats tillsammans med en skruv som inte gör mycket för hållfastheten. Glapp lite här och var verkar också vara vanligt. Större problem (där bindningen bara är att kasta) är ovanligare men mycket vanligare än bland andra 16-DINare. Det är inte heller så konstigt, det är ju trots allt en turbindning. Men det verkar som sagt som att marker har väldigt varierande kvalité på sina dukes alternativt att många som åker på den inte inser dess begränsningar. Något är det iaf för så många som har problem med den finns det inte bland några andra högdinare. Men den är överlägset bäst på det den är tänkt till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Tillbaka
Topp