Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kamelbulan" data-source="post: 814846"><p>Gällande bindningar så kommer jag att satsa på ett par Marker Baron eller F12, beroende på vad butiken (vilken det nu blir) kan leverera.</p><p></p><p>Min shortlist består nu av tre alternativ (utan inbördes rangordning):</p><p></p><p>A. K2 Sidestash</p><p>B. Line Prophet 100</p><p>C. Dynastar Sultan 94</p><p></p><p>Jag inser att det är lite olika skidor och kommer att få rannsaka mig lite kring hur jag kommer åka de närmaste åren. Vart kan och vill jag komma tekniskt? Hur många dagar på oändliga vidder orört puder blir det, vs isig pist, vs skog, vs uppkörd lössnö kommer det att bli? Frågor som bara jag kan svara på förstås, men i alla fall:</p><p></p><p>Vilken skida av ovanstående tre skulle du helst ha på:</p><p></p><p>1. En orörd pudersluttning?</p><p>2. En blå/röd manchesterpist?</p><p>3. En isig eftermiddag på Väggen i Hundfjället?</p><p>4. En svängom i granskogen?</p><p>5. Den uppkörda "offpisten" skiers left om 1000-metersliften i Åre?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kamelbulan, post: 814846"] Gällande bindningar så kommer jag att satsa på ett par Marker Baron eller F12, beroende på vad butiken (vilken det nu blir) kan leverera. Min shortlist består nu av tre alternativ (utan inbördes rangordning): A. K2 Sidestash B. Line Prophet 100 C. Dynastar Sultan 94 Jag inser att det är lite olika skidor och kommer att få rannsaka mig lite kring hur jag kommer åka de närmaste åren. Vart kan och vill jag komma tekniskt? Hur många dagar på oändliga vidder orört puder blir det, vs isig pist, vs skog, vs uppkörd lössnö kommer det att bli? Frågor som bara jag kan svara på förstås, men i alla fall: Vilken skida av ovanstående tre skulle du helst ha på: 1. En orörd pudersluttning? 2. En blå/röd manchesterpist? 3. En isig eftermiddag på Väggen i Hundfjället? 4. En svängom i granskogen? 5. Den uppkörda "offpisten" skiers left om 1000-metersliften i Åre? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Tillbaka
Topp