Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 825405" data-attributes="member: 13863"><p>Markeringen (finns bara ett streck) på Sidestash (åtminstone 188) är "Freeride" och förhållandevis långt bak på skidan. Jag har monterat -1 cm på mina skidor och upplever inte något behov av att komma längre bak. Jag föreslår att du väljer "Midsole" som är mest "allround".</p><p></p><p>Generellt gäller att ju längre bak på skidan du står desto bättre lyft och flyt får du i lössnö, men samtidigt tappar du "tryck" på framdelen av skidan vilket kan uppleves som att skidan blir trögare och inte lika exakt i pist. Hur skidorna är markerade (rekommenderad montering) beror på användningsområde och hur de är utformade både när det gäller skärning och flex, kan skilja en hel del mellan olika skidmodeller.</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Tror du missat "kombinationspriserna" hos SC. Sidestash 09/10 med Griffon kostar 424 Euro inkl.frakt, men finns just nu bara i 181 cm. För Sidestash 10/11 får du punga ut med 100 Euro till ... dvs. ungefär samma pengar som hos Skidbutiken. DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 825405, member: 13863"] Markeringen (finns bara ett streck) på Sidestash (åtminstone 188) är "Freeride" och förhållandevis långt bak på skidan. Jag har monterat -1 cm på mina skidor och upplever inte något behov av att komma längre bak. Jag föreslår att du väljer "Midsole" som är mest "allround". Generellt gäller att ju längre bak på skidan du står desto bättre lyft och flyt får du i lössnö, men samtidigt tappar du "tryck" på framdelen av skidan vilket kan uppleves som att skidan blir trögare och inte lika exakt i pist. Hur skidorna är markerade (rekommenderad montering) beror på användningsområde och hur de är utformade både när det gäller skärning och flex, kan skilja en hel del mellan olika skidmodeller. /MM PS! Tror du missat "kombinationspriserna" hos SC. Sidestash 09/10 med Griffon kostar 424 Euro inkl.frakt, men finns just nu bara i 181 cm. För Sidestash 10/11 får du punga ut med 100 Euro till ... dvs. ungefär samma pengar som hos Skidbutiken. DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Medelfeta skidor?
Tillbaka
Topp