Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Mediaprogammet (gymnasium)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daffa" data-source="post: 115306" data-attributes="member: 41466"><p>som sagt... det beror på...</p><p>Jag läser förnärvarande på Nacka Mediagymnasium och pluggar i ämnen som Redigering, Filmkunskap, tv-produktion och foto mf. Om du bor i Stockholm och ska söka någon skola i närheten så skulle jag absolut rekommendera detta föutom att skolan har den absolut senaste utrustningen så har dom även lärare som liksom har en fot inne i arbetslivet t exp vissa lärare jobbar deltid på svt/tv4 osv... Så är man flitig så finns det enorma möjligheter!</p><p>jag har bl a jobbat på Faddergalan, Grammisgalan samt på tv3 i några veckor, och dessa jobb fick jag genom skolan...</p><p>Men mediaprogramet i övrigt är nog ett bra val om du tycker om att filma och redigera men du får nog vara beredd att plugga videare efter din tid på gymasiet.</p><p>men se till att välja rätt mediagymnasium om det blir något, skolorna skilljer sig mellan lärare och utrusting glöm inte det. </p><p></p><p>(sök till Sveriges bästa mediagymnasium (2004)!</p><p>lycka till!</p><p>/D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daffa, post: 115306, member: 41466"] som sagt... det beror på... Jag läser förnärvarande på Nacka Mediagymnasium och pluggar i ämnen som Redigering, Filmkunskap, tv-produktion och foto mf. Om du bor i Stockholm och ska söka någon skola i närheten så skulle jag absolut rekommendera detta föutom att skolan har den absolut senaste utrustningen så har dom även lärare som liksom har en fot inne i arbetslivet t exp vissa lärare jobbar deltid på svt/tv4 osv... Så är man flitig så finns det enorma möjligheter! jag har bl a jobbat på Faddergalan, Grammisgalan samt på tv3 i några veckor, och dessa jobb fick jag genom skolan... Men mediaprogramet i övrigt är nog ett bra val om du tycker om att filma och redigera men du får nog vara beredd att plugga videare efter din tid på gymasiet. men se till att välja rätt mediagymnasium om det blir något, skolorna skilljer sig mellan lärare och utrusting glöm inte det. (sök till Sveriges bästa mediagymnasium (2004)! lycka till! /D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Mediaprogammet (gymnasium)
Tillbaka
Topp