Vill bara sticka in med ett litet inlägg.
Det är nämligen så att jag går ut en utbildning på Diploma-nivå inom Digital Film i november.
Mina amitioner är skyhöga och tycker att beslutet att börja plugga just digital film är det bästa jag någonsin gjort.
På gymnasiet däremot gick jag Hotell och Restaurang, något som också kan ses som ett bra beslut efterom jag har så mycket jobb vid sidan av skolan att om man slår ihop all tid jag jobbar och pluggar INTE HAR någon som helst fritid - men jag njuter.
Det som på så vis känns skönt är att jag alltid kommer ha jobb om jag inte skulle kunna tränga mig in i filmbranchen direkt efter skolan, det är fördelen med att välja en yrkesutbildning.
Men samtidigt blir man inte behörig till mycket om man skulle få för sig att plugga på högskola senare, dock kan jag gå utterligare ett år efter detta och då omvandlas två års eftergymnasiala studier till 120 universitetspoäng, ganska bra! he he
Därför tycker jag själv att jag tagit ett säkert steg - så att man kan jobba med något hyfsat yrke om det skulle skita sig i framtiden (i mitt fall kock) och samtidigt satsar jag allt jag kan för att komma in i den branch jag helst vill jobba i.
kan tillägga att jag för tillfället går på SAE Institute i Solna -
http://www.sae.edu