Medresenärer till främst Saalbach

jonasjonas

Ny medlem
Tänkte dra till alperna i vinter som så många andra och letar därför medresenärer. Finns trådar om detta jag vet, men jag är väl för lat. Någon som är sugen? Tänkte främst Saalbach. Har varit där och säsongat för ett par år sedan och känner att det är läge nu igen.

Letar boende as we speak och eftersom jag varit där förut har jag väl hyffsad koll på var man vill bo osv, men har som sagt ingen att bo med...

jonas_s81@hotmail.com är min mail ifall någon känner sig träffad. Blir vi 4st fixar vi boende för 4, blir vi 10st fixar vi boende för 10 osv. Alla är välkomna.

Ha det

/Jonas

Ciao jonas. Ær sjukt sugen på saalbach, gjorde en sæsong i zell am see førra året så har væl rætt bra koll på læget. Problemet ær att jag inte tænkt åka ner alltfør tidigt på sæsongen då jag ska en svæng till thailand først...nær hade du planerat åka ner? Och vad kostar boende dær (ca) zell var nog vældigt mycket billigare på den fronten..

Ciao Bella.
Självklart är du det, där är nice ju :)
Jag tänkte dra i slutet av Nov/börjar av Dec.
Thailand - been there done that, där är ju inte fy skam heller direkt hehe. När tänkte du dra till Ö-rike då?
Boendet kan väl variera lite. Mitt gäng var väl känt som bo i det absolut skabbigaste man kan tänka sig. Haus Ladis. 9st på 63 kvm. vi betalde 3300kr i månaden tillsammans haha. så jag betalade väl typ 350 kr i månaden. Slå det om du kan? :D
Faktiskt ingen aning vad de andra betalde men jag har för mig att ett gäng betalde 2600kr var.
Men jag har en kompis som driver ett pensionat där så jag kan höra med henne vad det brukar ligga på.

hej for now.

Jasså Madde det blir saalbach för dig i år. Ett varningens finger från en som har säsongat både i Zell och i Saalbach är att det inte är lika mycket by i saalbach och att man lätt kan få klaustrofobi efter ett tag. Är det någon dag som man inte vill åka upp på berget finns helt enkelt ingenting att göra i Saalbach förrän barerna öppnar. Åkningen är ju bättre än i Zell men det blir väl långt till Kitzsteinhorn. Pension Hagleitner har säsongarboende för folk i sin källare.
Jaja, hoppas att du får en bra säsong och ha det grymt i Thailand (när åker du och hur länge är du borta?)

ja då ska du dit ett bra tag innan mig.. haha nej den hyran kom jag inte ner på, är mer sugen på en lägenhet, förra årets säsongsboende var lite väl sunkigt tycker jag. vart ska du jobba då? gott om jobb i saalbach, även lite senare på säsongen??

Haha, Madde nu vill jag inte bryta förtrollningen för dig men för att vara säsongare så bodde du inte dåligt i vintras. Mitt första år bodde jag i en källare där vi fick ägna första dagen åt att täta runt fönster och brunnar med tejp och papp för att det skulle bli lite varmare. Sen sov vi med mössa och kläder första nätterna innan det började bli lite varmare. Dusch hade vi ingen heller så vi smög runt till hotell och duschade på deras personalavdelning. Anyway, testa Hagleitner som sagt. Har för mig att det är rätt billigt och det duger gott. Ang. jobb så kanske det är svårare i Saalbach senare på säsongen eftersom byn är rätt liten.
Peace

äh fan, det blir väl zell igen då då!:P ska inte jobba så jävla mycket som sist bara, åka omkring mer...då bir det prima.

haha Pension hagleitners säsongarboende.. där har jag faktiskt varit nere och hängt några gånger, helt ok ställe faktiskt, danska team benns använde det som boende för sina guider för säsongen.. risken finns väl att dom har hyrt det denna säsong också.
Och föresten, det där med att man skulle få klaustrofobi i Saalbach är bara skitsnack..

Senast ändrad:
Hoppsan, här trampade man visst någon på tårna. Klaustrofobi var kanske ett starkt ord men det jag menade var att utöver åkningen och drickandet så finns det i stort ingenting att göra i Saalbach samt att den pyttelilla bykärnan ligger inklämd mellan tre berg. Jag jämförde med Zell am See där jag gjorde min andra säsong och som är klart större och har mer att erbjuda som by. Marknader, fler affärer osv, med andra ord, det är roligare att stanna där en längre tid än i Saalbach.

Ja, hos Mary och Pension Hagleitner har man spenderat en säsong. Funkar prima att bo nere i källaren. Man vänjer sig vid att inte se så mycket ljus,

hej du :) ska oxå ner till saalbach och säsonga. har redan fixat boende och så men reser ensam så vore skoj om man kunde hitta några att hänga med där nere! :)

här är min msn om du vill ^^

s-a-b-i-n_a@hotmail.com

hare fint :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp