Mega slitage

alexillusion

Ny medlem
Mega slitage
Det är mycket snack om att man skall Slipa kanterna på skidorna om man railar mycket . men varenda kotte railar ju med skidorna så det borde ha en oerhörd slitage på allas skidor. Hur skall jag ta skuttet att kunna hoppa på en rail med mina fina nya armada ar6 skidor ? :o.:P

Samt detta hända första åket i ulricehamn utan att jag äns har rört en rail Käns sådär kul första åket http://www.ladda-upp.com/bilder/14715/armada

Mega slitage
myrshlok sa:
välkommen till armada världen...
är det skidans fel att de blev sådär? beror ju helt på vad han gjort..

Armada har några v dom bästa skidorna på marknaden! ett av de få företagen som inte massproducerar sina skidor borta i kina mycket billigare.. du kan ju ta en titt på dina egna skiis å se vart dom är gjorda..

Vad var de som hände när du pajade skidan sådär?
och det slits som fan med rails, så är det ju.. men det är väl nått man får leva med om man jibbar.. det är en materialsport där allt pajar! hahah

Mega slitage
hehe sant som det är . Jag köpte dom på en firma i usa när jag var där så . Men jag är ack så glad för dom aldrig känt något så stabilt och goa skidor som armada därför jag är så ledsen för det vill inte skiljas nu under bästa vintertid<3 :P

Backcountry.com där jag köpte dom i julas har någon sorts garanti

Senast ändrad:
Mega slitage
Testa reklamera om du inte gjort det sjv annars får du ljuga lite och hoppas på det bästa om du vill vara olaglig dvs.

Förstår inte riktigt vad som är poängen med tråden men jag railar med mina AR6or. Ser inget större slitage än på andra skidor, rails förstör ju trots allt skidorna. Tog och drog lite med en skruvmejsel men tror inte det gjorde speciellt mkt, har aldrig huggt fast med dom! Sinnesjukt, kanten är vinklat uppåt lr nåt? Men ta skidorna och dra dom mot railen några gånger, sen har jag hört att pretzels är extra bra om man ska raila in skidorna! skämtåsido men dra dom mot railet och sen äre bara kötta och hoppas på det bästa.

Mega slitage
mmm jag vet hur det känns, premierturen på mina Armada Pipe Cleaner fu**ade hela översidan och det gör ont i hjärtat när älsklingarna skadas men det är sånt som händer med armada!

Min undersida har klarat sig fint även med några rails på fina boxar men jag har passat mig lite...

samma skada som finns på dina skidor har jag några stycken på mina också men jag slängde på lite epoxi så att det inte, mot förmodan, skulle bli en större skada.

/Johan

Tillbaka
Topp