Vill även lägga till snowboardingprofiles tester som jag tycker är riktigt bra OCH inkluderar footprinten.
Enligt dom webbsidor som testar så ska Vans Infuse tillhöra den absoluta toppen när det kommer till reduced foot print. Thegoodride anser t.o.m. att det bara är Adidas som är bättre.
Har för övrigt också Infuse (2020) som jag tycker är kalas. Enda negativa med dom är att jag tycker att dom är aningens bökiga att komma i/ur och spänna. Det är som att det är för många delar/moment att justera. Ibland blir det perfekt på första försöket men vissa dagar måste man göra om och justera flera gånger innan det blir rätt.
En sak, lita aldrig på internet recensioner. Aldrig! Många nästan nybisar, som är jätte frälsta med grejen, vill lägga många recensioner.
Jag köpte just nya skating skidor, Fischer Speedmax plus, dyra som fan. Alla recensioner sade, att de inte passar för "inte så goda" åkare, behöver mycket fart att funka, och är ganska oförlåtande. De där skidorna är enklaste skidorna jag har haft i över 50 år, glider också med långsamma farter (enkla att åka wassberg stil långsamt), osv.
Jag har ännu min kära Jones Hovercraft bräda. Alla recensioner säger, att den passar inte för tajta skogar. Allt för lång radius. Konstigt, då i puder menar brädans radius ju ingenting! Jag har aldrig tidigare haft en bräda, som är så enkel att vända i trånga rännor.
Och samma med freestyle kajaker. Om någon berättar, att den nya Jackson kajak är snabb som fan på vågen, du kan vara helt säker på, att den är en av de långsammaste kajaker hittills.
Och nu, samma med pjäxor. Samma års Salomon Dialogue, samma storlek, 29,0, är nästan 1 cm längre än Synapse (jag har Synapse). Burton skorna kan ses korta, men de är inte. Med Salomon och Nitro kan jag ta storlek 29,0, med Burton behöver jag 29,5. 29,5 Burton Moto är längre än Salomon Synapse 29.0. Om tillverkaren säger, att "vi har en reduced footprint", det menar bara, att de vill sälja mera skor för åkare, som vill inte köpa tillräckligt med wide bräda, inte alls annat.
P.S. Om ni läser thegoodride-recensioner, kolla också deras videos. Ja, de har flera goda åkare, men också några, som, hur kan man säga det korrekt, borde öva sig åka bräda hellre än skriva recensioner i nätet.