Mega wide snowboards?

Mega wide snowboards?
En sak, lita aldrig på internet recensioner. Aldrig! Många nästan nybisar, som är jätte frälsta med grejen, vill lägga många recensioner.

Haha, jag måste nog räknas till en av dom 😇 Men jag tycker i.o.f.s. att man aldrig ska lita på någon annan än sig själv.

Men håller delvis med. Hade aldrig gjort något dyrare inköp baserat på enbart en positiv recension. Men när flera av varandra oberoende recensioner pekar i samma riktning och dessutom stöds av omdömen på t.ex. forum som detta så tycker jag att det känns ganska safe.

Sen gäller det ju också att lära sig vilka webbsidor och vilka användare som man litar mer eller mindre på.

Kan inte bedöma hur bra åkare thegoodride's testare är men jag har däremot sett och läst en hel del märkliga och bristfälliga produkttester både där och på snowboardprocamp's YT-kanal. Ofta tenderar det att vara Burtonfrälsta amerikaner :)

Sen kan det nämnas att Nate på snowboardingprofiles faktiskt mäter alla boots han testar.

EDIT: sen bör det nämnas att hur true-to-size boots är nödvändigtvis inte har så mycket att göra med den totala foot printen.

Mega wide snowboards?
Åker nu i ett par 32 Grenier, hälgreppet är det bästa jag varit med om, hälen rör sig inte ett skit, resten av inneskon är stor, så den har jag fått tighta upp, då foten kunde glida i sidled. Sen hur vida den är reduced footprint vågar jag inte svara på.
Provade ett par ion step-on i helgen, hälgreppet är katastrof, kommer krävas massa jobb, men resten av biten var ok, men kommer kräva jobb. Men den var heltklart kortare än mina 32.

Tillbaka
Topp