Middagsberget!

Middagsberget!
jag skulle nog säga det andra alternativet, det är inte så stort ställe de har två st pistade nerfarter men eftersom snowboardgymnasiet håller till där så är det hyfade bra hopp.

Middagsberget!
Kung.. Skulle fara dit men javet inte är det bra backar? Eller är det bara halfpipen och hoppen som gör stället bra lr?

Middagsberget!
du, jag var där idag och de hade tagit bort pipen och börjat bygga på en park..aja man får väl se hur det går..

Middagsberget!
Det tar 1 vecka att kanona upp tillräckligt med snö för pipen, sen måste högen stå 1 vecka för att vattnet ska rinna ur, så det blir ingen pipe på nån vecka sådär.

Vi har åkning på tisdag, men det blir väll i pisten.

Middagsberget!
fan va skönt att de börjar arbeta med pipen! hörde förresten på typ P3 igår att de va nån som ringt in och sagt ungefär: jag vill ha 3 rails och 3 bigjumps i min backe middagsberget i vännäs. sen vill jag att de ska öppna tidigare på året :) hehe

Middagsberget!
Det är kanonat i pipen, snön står och vilar, bör vara klart till nästa vekca, tror jag.
Dom har blåst upp en snöhögi backen som ska bli etthopp, sen så har dom blåst upp en mindre hög (har itne varit där och kollat) upp mot toppen, ska väll bli några småhopp.

Jag sertill backen när jag går till skolan.

Är -24 idag, ingen åkning ikväll.

Middagsberget!
Vi hade grunder hopp idag, ett bigjump högt upp i backen samt några mindre längre ner, alla på den högra sidan, sett nerifrån.

Stora bigjumpet som vi (killarna) hoppade i var väldigt oskönt, med lite tur så är det endel kunnigt folk som ska dit ikväll som ska shapa skiten.

Middagsberget!
Hur många BRA hopp finns det nu?
Är pipen shapad? om inte är det så att man kan bygga till några hittar och köra ändå?
Vilka öppettider är det?
Ska kanske dit imorgon lördag om det inte är så kallt så det vore kul att veta.

Tillbaka
Topp