Milano - Cervinia

peli59

Ny medlem
Milano - Cervinia
Hej!
Behöver tips på hur man enklast och billigast tar sig från Milano till Cervinia.

Senast ändrad:
Milano - Cervinia
Billigast är tåg not aosta sen hoppar du av strax innan i en by jag inte minns namnet på. Sen lokalbuss upp mot cervinia. Borde landa på totalt 16-20 euro dock en del byten men vet man vad man gör så är de inga problem.

Milano - Cervinia
utgår du åker från Arlanda ? eller
ryan air ca 190;-,direktflyg milano,,billigast men extra för skidor ca 550;-
Swiss air har skidor som normal bagage,bra allternativ
de blir billigt om du kan åka mitt i veckan
lycka till,,/ redig,,uppfattat frågan fel ursäkta

Senast ändrad:
Milano - Cervinia
Byn som Eric glömt namnet på heter Chatillon.. Hur många är ni? Och ska ni både fram och tillbaka? Ev kan ju hyrbil bli billigare och framför allt smidigare!

Milano - Cervinia
J0NTIZ sa:
Byn som Eric glömt namnet på heter Chatillon.. Hur många är ni? Och ska ni både fram och tillbaka? Ev kan ju hyrbil bli billigare och framför allt smidigare!
Vi är 4st. 2 erfarna och 2 mindre erfarna. Hyrbil är ett alt som jag funderar över, men skulle vilja få klart hur tåg går och kostar.

Milano - Cervinia
Betänk att hyrbilar i Italen så gott som alltid saknar vinterdäck. Ni måste beställa kedjor i förväg. En fyrdjulsdriven är ett bra alternativ fast betydligt dyrare.
Om man inte skall använda bilen under vistelsen är den mest till besvär. Det är ofta ont om p platser på skidorterna,

Milano - Cervinia
Kolla trenitalia.it Bara att söka från från flygplatsen, eller Milano centrale till Chatillion. och sen tror jag bussen upp till Cervinia körs av SAVDA.

Om det är en vecka ni ska vara där, hade jag satsat på hyrbil eller taxi, man förlorar ju rätt mycket tid på tågen..

Sant som gubbfan säger om kedjor, boka det när ni bokar bilen. Säg att ni ska till Cervinia. Om man tar en dieselbil, tänk på att tanka den full när ni kommit upp till orten, då de säljer en annan diesel där, som tål lägre temperaturer.
Parkering är inget problem alls, så länge ni inte kommer upp en lördagförmiddag när det är fint väder.
Hotellen brukar ha parkeringar och Cervinia ha en stor parkering ca 300m från liften

Ett annat alternativ är ju att åka svarttaxi med någon bummare som har bil där nere..

Tillbaka
Topp