Miljön - skitsnack eller ren sanning?

IPCC grundar mycket av sina "framtidsscenarion" på datorprogram som räknar ut den åt dem. Tänk på att det sedan är de här forskarna som samlar in faktan, räknar på faktan och programerar programmet. Hur skulle det då se ut om de helt plöttsligt kom med en rapport om att "Tyvär vi hade fel, det var solen som var varm. Tänkte inte på det"
Eller något i den stilen.
Vi snackar miljarder dollar varje år här som de då skulle slösat bort. Ingen av de högre politikerna skulle godta det, så jag tror inte vi får reda på den riktiga anledningen till varför temperaturen ökar. För de som vet, kommer tystas ner. Och det som låter trovärdigt och rullar på, lyfts fram.

Jag tänker iaf åka så mycket skidor som möjligt tills snön försvinner för ett tag. Den kommer självklart tillbaka, men då lever nog inte jag.
Eller så investerar jag i olja och blir rik, köper mig ett berg och åker skidor där. Ha

MikeMike sa:
Att spara enerigi är lika med mindre CO2 utsläpp. Att spara enerig är lika med att spara pengar. Så jag förstår inte varför man inte vill ha mer pengar i plånkan.

Micke - start global cooling http://www.areaventyr.se/21_tips.asp
Ja vafan, att det ska vara så svårt att få folk att göra någonting överhuvudtaget. Skulle man säga " du räddar 20 pingviner om du släcker lampan efter dig" så händer ingenting. Säger man däremot "du sparar 2 lax på ett år om du släcker lampan efter dig" så blir det livat vill jag lova. Människan är en penga- och karriärkåt varelse som borde ha smäll på fingrarna!

Tillbaka
Topp