Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Miljövänlig resa till franska alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1286990" data-attributes="member: 118552"><p>Tack för info! Det är lockande att testa detta tåg, om man som jag inte bor nära någon flygplats men har nära till en station där snälltåget stannar blir det rätt bekvämt. Det blir för min del två byten, ett i Malmö och ett i Innsbruck till bussen vidare till St Anton.</p><p></p><p>Sen kunde man väl tänka sig utlägget för sovplats, vad som håller mig tillbaka om ni ursäktar att det blir en aning privat, är att jag nått ett läge då jag behöver gå upp ett par tre ggr om natten. Säg att man hamnar längst upp i sovkupen, det är sex bäddar, och ska upp och stöka och ut i korridoren och sen tillbaka... det blir lite segt. Bättre då att sitta i en fåtölj.</p><p></p><p>Så det är en nackdel med tåget förutom den uppenbara; att det tar lite tid.</p><p>Fördelen är att man slipper ta sig till flygplatsen, antingen med tåg eller bil vilket är en kostnad. SJ-tågen är inte att lite på heller. I januari fick jag ett sms på natten innan tågavgången att tåget var inställd pga vagnsbrist. Såg inte sms:et på natten och försöker boka om på morgonen men alla andra möjliga tåg var redan fullbokade.</p><p></p><p>Blir tvungen att ta elbilen 36 mil till flygplatsen... efter tre laddstopp, det var kallt, ringer jag flygbolaget/flygplatsen/charterarrangören och varnar att jag blir sen. De lovar sen incheckning, jag kommer fram 30 minuter innan avgång och får checka in.</p><p></p><p>Med snälltåget slipper man detta! Fast det var väl för ngt år sedan snälltåget fick vända pga av storm!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1286990, member: 118552"] Tack för info! Det är lockande att testa detta tåg, om man som jag inte bor nära någon flygplats men har nära till en station där snälltåget stannar blir det rätt bekvämt. Det blir för min del två byten, ett i Malmö och ett i Innsbruck till bussen vidare till St Anton. Sen kunde man väl tänka sig utlägget för sovplats, vad som håller mig tillbaka om ni ursäktar att det blir en aning privat, är att jag nått ett läge då jag behöver gå upp ett par tre ggr om natten. Säg att man hamnar längst upp i sovkupen, det är sex bäddar, och ska upp och stöka och ut i korridoren och sen tillbaka... det blir lite segt. Bättre då att sitta i en fåtölj. Så det är en nackdel med tåget förutom den uppenbara; att det tar lite tid. Fördelen är att man slipper ta sig till flygplatsen, antingen med tåg eller bil vilket är en kostnad. SJ-tågen är inte att lite på heller. I januari fick jag ett sms på natten innan tågavgången att tåget var inställd pga vagnsbrist. Såg inte sms:et på natten och försöker boka om på morgonen men alla andra möjliga tåg var redan fullbokade. Blir tvungen att ta elbilen 36 mil till flygplatsen... efter tre laddstopp, det var kallt, ringer jag flygbolaget/flygplatsen/charterarrangören och varnar att jag blir sen. De lovar sen incheckning, jag kommer fram 30 minuter innan avgång och får checka in. Med snälltåget slipper man detta! Fast det var väl för ngt år sedan snälltåget fick vända pga av storm! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Miljövänlig resa till franska alperna
Tillbaka
Topp