Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Miljövänlig resa till franska alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1286993" data-attributes="member: 118552"><p>Ja, för min del börjar jag dra mig för flygresor, inte för att jag är en fin människa, utan för att det är så j-a krångligt eftersom jag inte bor vi ngn flygplats. </p><p></p><p>Man måste ta sig 20-40 mil beroende på varifrån man hittat ett lämpligt flyg och det blir en kostnad och tar tid och blir antingen med bil eller (om det ens går) tågresa med rejäl tidsmarginal. Tågen går ju inte att lita på. Har man elbil ska laddningen planeras och tidsberäknas. </p><p></p><p>Sen vid hemresan, om nu inte skidorten ligger nära flygplats så är det transfer till närmsta lämpliga. Inte morgonflyg då så det leder ofta till att landningen blir sen och kanske blir det till att ligga över på innan hemfärd (eftersom tågen slutat gå om man nu åkte tåg).</p><p></p><p>Jag har flera ggr åkt tåg till alperna, Bad Gastein och Flims t. ex. </p><p>Det var på den tiden när det gick nattåg från Köpenhamn till München och Basel mm.</p><p>Men kostnaden var avskräckande (familjeresa) och det blev en hel del byten.</p><p></p><p>Snälltåget, och kommande liknande tågmöjligheter, kanske är framtiden?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1286993, member: 118552"] Ja, för min del börjar jag dra mig för flygresor, inte för att jag är en fin människa, utan för att det är så j-a krångligt eftersom jag inte bor vi ngn flygplats. Man måste ta sig 20-40 mil beroende på varifrån man hittat ett lämpligt flyg och det blir en kostnad och tar tid och blir antingen med bil eller (om det ens går) tågresa med rejäl tidsmarginal. Tågen går ju inte att lita på. Har man elbil ska laddningen planeras och tidsberäknas. Sen vid hemresan, om nu inte skidorten ligger nära flygplats så är det transfer till närmsta lämpliga. Inte morgonflyg då så det leder ofta till att landningen blir sen och kanske blir det till att ligga över på innan hemfärd (eftersom tågen slutat gå om man nu åkte tåg). Jag har flera ggr åkt tåg till alperna, Bad Gastein och Flims t. ex. Det var på den tiden när det gick nattåg från Köpenhamn till München och Basel mm. Men kostnaden var avskräckande (familjeresa) och det blev en hel del byten. Snälltåget, och kommande liknande tågmöjligheter, kanske är framtiden? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Miljövänlig resa till franska alperna
Tillbaka
Topp