fredw
Aktiv medlem
Min bästa julklapp
Liten nostalgitripp för oss analoga gamlingar. Jag fick nedanstående bok i julklapp när jag var i 12-årsåldern - ADAC Ski Atlas. Antagligen insåg mina kloka föräldrar att de hade närt en alpintresserad kartnörd vid sina barmar..!
Detta var låångt före internet. En av de bästa julklappar jag fått, någonsin. Och givetvis till stor nytta 40 år senare i tråden om "gissa bilden" här på Freeride.
Inför vinterns alpresa med familjen brukade jag sno en packe skidresebroschyrer från någon resebyrå och klippa ut de pistkartor som ofta fanns däri, klistra upp dem på varsin bit kartong, plasta in och dela ut ett ex till varje familjemedlem att ha i fickan på sin färgglada skidoverall. Och uppmana dem att gärna läsa på i förväg (som jag förstås).
Inför vinterns alpresa med familjen brukade jag sno en packe skidresebroschyrer från någon resebyrå och klippa ut de pistkartor som ofta fanns däri, klistra upp dem på varsin bit kartong, plasta in och dela ut ett ex till varje familjemedlem att ha i fickan på sin färgglada skidoverall. Och uppmana dem att gärna läsa på i förväg (som jag förstås).