Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Min skidåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jamt69" data-source="post: 1007381" data-attributes="member: 93453"><p>Några saker jag skulle jobba på i ditt fall.</p><p></p><p>-Du kantar skidorna nästa helt och hållet genom att luta in hela kroppen. Det gör att ju mer du kantar desto mer vikt på innerskidan. Inte bra, du får problem pga av det i klippet.</p><p>Ställ dig i en dörröppning i grundposition. Försök nudda karmen med höften. Gör om samma sak men lyft foten närmast karmen du nuddar. Om du kan ha kroppspositionen du får när du gör det i backen har du en bra början.</p><p>-Du avslutar alla svängar genom att trycka till med ytterbenet. Försök att avsluta genom att böja ytterbenet istället.</p><p>-Du åker statiskt, dvs du lägger om svängen och sedan står du så tills du byter igen. Försöka att alltid vara i röresle. Rörelserna jag beskrev ovan ska flyta in i varann. Balansens blir mycket bättre då. Jämför att stå still på styltor jämfört med att gå. Om man stannar och balanserar på en stylta i varje steg blir det väldigt svårt, samma med skidåkning.</p><p>-Ta video ofta och kolla att det verkligen ser ut som det känns</p><p></p><p>Om du kan få in dessa saker i din åkning har du kommit en bra bit på väg i din utveckling.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jamt69, post: 1007381, member: 93453"] Några saker jag skulle jobba på i ditt fall. -Du kantar skidorna nästa helt och hållet genom att luta in hela kroppen. Det gör att ju mer du kantar desto mer vikt på innerskidan. Inte bra, du får problem pga av det i klippet. Ställ dig i en dörröppning i grundposition. Försök nudda karmen med höften. Gör om samma sak men lyft foten närmast karmen du nuddar. Om du kan ha kroppspositionen du får när du gör det i backen har du en bra början. -Du avslutar alla svängar genom att trycka till med ytterbenet. Försök att avsluta genom att böja ytterbenet istället. -Du åker statiskt, dvs du lägger om svängen och sedan står du så tills du byter igen. Försöka att alltid vara i röresle. Rörelserna jag beskrev ovan ska flyta in i varann. Balansens blir mycket bättre då. Jämför att stå still på styltor jämfört med att gå. Om man stannar och balanserar på en stylta i varje steg blir det väldigt svårt, samma med skidåkning. -Ta video ofta och kolla att det verkligen ser ut som det känns Om du kan få in dessa saker i din åkning har du kommit en bra bit på väg i din utveckling. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Min skidåkning
Tillbaka
Topp