Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Min skidåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 1007507" data-attributes="member: 12483"><p>[USER=130743]@Skigirl91[/USER]</p><p>Vi har alla konstaterat (tillsammans med dig...) att du har en bit kvar till en bra och allsidigt åkning, inkluderat carvingen. Det viktiga är dock inställningen och ambitionen. Om du inte har människor som är tekniskt bättre skidåkare okring dig och inte riktigt ekonomin att ta lektioner finns ju ändå ett antal andra möjligheter. Det nämns Youtubefilmer av varierande kvalitet, böcker m m. Allt detta kan bidra till att förstå det rätt komplexa rörelsemönster som skidåkning trots allt är. Sen är det trots allt svårt att översätta ord till praktiskt handling/ åkning. Bättre att se, skapa bilder, härma andra, o s v. Filma är mycket bra </p><p></p><p>Fortsätt kommunicera med oss på FR. Om du inte vill synas med dina inlägg och få en mer personligt kontakt med FR-medlemmar kan du alltid skicka PM här på Freeride.</p><p></p><p>Jag tar mig friheten att nämna några FR-medlemmar som vet mycket i ämnet. </p><p>Jamt 69 (sannolikt mångårig alpintränare) har skrivit mycket om pistteknik.</p><p>Anders_Nilsson (examinerad instruktör) är en till.</p><p>Hendryx (alpintränare och skidinnovatör) skriver om teknik här på FR. </p><p>Undertecknad (gått livets hårda skidskola...) svarar gärna i den mån jag kan. Japp, jag är piståkare.</p><p>Att fråga är gratis.</p><p></p><p>Du kan också minnas att många av de unga tuffingarna här på FR som kör järnet i offpisten, droppar klippor, är j-vligt ståsäkra men inte alltid visar upp den bästa positionen och tekniken i pisten. Man är bra på olika saker helt enkelt </p><p></p><p>Återigen, timmar på berget, aktiv åkning/övning och allmänt engagemang kommer man långt på!</p><p>Låt åkningen tala, skit i oförskämda personer!</p><p></p><p>G'morrn,</p><p>Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 1007507, member: 12483"] [USER=130743]@Skigirl91[/USER] Vi har alla konstaterat (tillsammans med dig...) att du har en bit kvar till en bra och allsidigt åkning, inkluderat carvingen. Det viktiga är dock inställningen och ambitionen. Om du inte har människor som är tekniskt bättre skidåkare okring dig och inte riktigt ekonomin att ta lektioner finns ju ändå ett antal andra möjligheter. Det nämns Youtubefilmer av varierande kvalitet, böcker m m. Allt detta kan bidra till att förstå det rätt komplexa rörelsemönster som skidåkning trots allt är. Sen är det trots allt svårt att översätta ord till praktiskt handling/ åkning. Bättre att se, skapa bilder, härma andra, o s v. Filma är mycket bra Fortsätt kommunicera med oss på FR. Om du inte vill synas med dina inlägg och få en mer personligt kontakt med FR-medlemmar kan du alltid skicka PM här på Freeride. Jag tar mig friheten att nämna några FR-medlemmar som vet mycket i ämnet. Jamt 69 (sannolikt mångårig alpintränare) har skrivit mycket om pistteknik. Anders_Nilsson (examinerad instruktör) är en till. Hendryx (alpintränare och skidinnovatör) skriver om teknik här på FR. Undertecknad (gått livets hårda skidskola...) svarar gärna i den mån jag kan. Japp, jag är piståkare. Att fråga är gratis. Du kan också minnas att många av de unga tuffingarna här på FR som kör järnet i offpisten, droppar klippor, är j-vligt ståsäkra men inte alltid visar upp den bästa positionen och tekniken i pisten. Man är bra på olika saker helt enkelt Återigen, timmar på berget, aktiv åkning/övning och allmänt engagemang kommer man långt på! Låt åkningen tala, skit i oförskämda personer! G'morrn, Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Min skidåkning
Tillbaka
Topp