Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mina Skidor Pajja :((
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 794912" data-attributes="member: 12152"><p>Jag håller med Jarle. Det finns ingen ekonomi i att lämna in en så gammal skida på en verkstad för att fixa den. jag skulle tro att det kostar upp mot tusenlappen och det är väl ungefär värdet på ditt skidpar. </p><p></p><p>Se till att skidan är torr, öppna upp skadan lite, i med långsamt epoxy, värm blandningen till ca 50 grader så att den blir lättflytande och rinner ner, dra dit så många tvingar som möjligt runt hela skadan. Låt härda, slipa till och kör. Vid behov kan du också lämna in på en planslip efteråt. Det snyggar till det mesta i lagningsväg. </p><p></p><p>Saknas det bitar av belaget, så skär ut en bit och ersätt med belag från en gammal skrotskida. Välj alltid ett belag som är av minst samma tjocklek som det belag du byter ut, men helst lite tjockare. Om du bara hittar tunnare (tex från en skida som har varit slipad ett stort antal gånger) kan man lägga ett lager glasfiber under. Det förstärker desstom skidan vid skadan och kan vara bra om det är riktigt kexat. </p><p></p><p>Även om du inte ens vet vad ett belag heter, så är det inga svåra operationer vi pratar om. Passa dig för att kladda runt för mycket med epoxy bara och används skyddhanskar. Det är starkt allergiframkallande och långt från nyttigt. </p><p></p><p>Ett sånt här inlägg är betydligt enklare att svara på om det finns en bild på skadan. Särskilt i de fall trådstartaren har problem att skriftligen beskriva vad som har hänt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 794912, member: 12152"] Jag håller med Jarle. Det finns ingen ekonomi i att lämna in en så gammal skida på en verkstad för att fixa den. jag skulle tro att det kostar upp mot tusenlappen och det är väl ungefär värdet på ditt skidpar. Se till att skidan är torr, öppna upp skadan lite, i med långsamt epoxy, värm blandningen till ca 50 grader så att den blir lättflytande och rinner ner, dra dit så många tvingar som möjligt runt hela skadan. Låt härda, slipa till och kör. Vid behov kan du också lämna in på en planslip efteråt. Det snyggar till det mesta i lagningsväg. Saknas det bitar av belaget, så skär ut en bit och ersätt med belag från en gammal skrotskida. Välj alltid ett belag som är av minst samma tjocklek som det belag du byter ut, men helst lite tjockare. Om du bara hittar tunnare (tex från en skida som har varit slipad ett stort antal gånger) kan man lägga ett lager glasfiber under. Det förstärker desstom skidan vid skadan och kan vara bra om det är riktigt kexat. Även om du inte ens vet vad ett belag heter, så är det inga svåra operationer vi pratar om. Passa dig för att kladda runt för mycket med epoxy bara och används skyddhanskar. Det är starkt allergiframkallande och långt från nyttigt. Ett sånt här inlägg är betydligt enklare att svara på om det finns en bild på skadan. Särskilt i de fall trådstartaren har problem att skriftligen beskriva vad som har hänt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mina Skidor Pajja :((
Tillbaka
Topp