Mini-säsong Sogndal

A_Scott

Medlem
Mini-säsong Sogndal
Hej!

Vi är två stycken som har planer på att spendera Mars-månad i Sogndal och kombinera topptur med jobb/studier på distans.
Vi båda har gjort liknande resa för två säsonger sen i Sunnmöre. Ett bra sätt att kombinera intresse med jobb tycker vi!

Du bör gilla topptur primärt, dock toppturar vi för åken ner och inte bara jagar höjdmeter med fjäderlätt utrustning. Även grundutbildning inom lavinsäkerhet så vi håller nere riskerna ☺️

Låter det spännande! Skriv i tråden nedan eller meddelande direkt, så kan vi snacka mer om våra tankar☺️

/Alex.

Mini-säsong Sogndal
låter underbart.
nyfiken fråga:
varför Sogndal och inte tillbaka till Sunnmöre..?
Båda är underbara ställen, men boendet vi hade i Sunnmöre var lite bättre. Låg vid fjorden och hade bastu. Även hyresvärden var mycket trevlig.
Sen är det lite enklare för vänner och komma och hälsa på.

Men kanske att Sogndal har snäppet finare åk ☺️

Mini-säsong Sogndal
Halloj! Hur har det gått med planerna?

Jag börjar få myror i brallan av att inte ha så mycket skidplaner och hittade ert inlägg. Skulle vara supertaggad på att köra lite topptur i Norge om det är så att det finns plats för en till. Skiderfarenheten är helt ok, jag har tränat lite slalom så ner kommer man ju alltid ;) Toppturat har jag gjort i ca 4 år, förra säsongen var jag i Engelberg en månad men i år räcker nog inte budgeten till för det. Har gått lavinutbildning också. Hör av er om det låter intressant!

/Johanna, 30 år, Sthlm

Mini-säsong Sogndal
Halloj! Hur har det gått med planerna?

Jag börjar få myror i brallan av att inte ha så mycket skidplaner och hittade ert inlägg. Skulle vara supertaggad på att köra lite topptur i Norge om det är så att det finns plats för en till. Skiderfarenheten är helt ok, jag har tränat lite slalom så ner kommer man ju alltid ;) Toppturat har jag gjort i ca 4 år, förra säsongen var jag i Engelberg en månad men i år räcker nog inte budgeten till för det. Har gått lavinutbildning också. Hör av er om det låter intressant!

/Johanna, 30 år, Sthlm
PM skickad :)

Tillbaka
Topp