Mitten på scratch fs

osst

Medlem
Mitten på scratch fs
Hur långt från mitten är modern point från mitten? Undra bara fick en stor lust av att veta det!

Mitten på scratch fs
okeej joo tror det var typ nått sånt jag kom på att jag kunde mäta på mina egna:P nån som kör med dom modern point +4 cm eller? hur funkar det?

Mitten på scratch fs
När jag köpte mina så satt dom bak i standard å det sög verkligen hårt.
Men nu har jag mitt monterat dom å då hamnade främre bindningen framme vid det glänsande WRS märket med då har jag satt dom exakt mitt. Altså inte vikt mitt utan längd mitt.

Mitten på scratch fs
AWikman sa:
När jag köpte mina så satt dom bak i standard å det sög verkligen hårt.
Men nu har jag mitt monterat dom å då hamnade främre bindningen framme vid det glänsande WRS märket med då har jag satt dom exakt mitt. Altså inte vikt mitt utan längd mitt.
okeej funkar det fint att köra så eller ?

Mitten på scratch fs
jag kanske e dum i hövvet men skulle nån kunna förklara vad modern point och allt vad ni snackar om är för något. kör själv på ett par skratch, dock inte fs.
skulle gissa på att de hade någonting med midjan på skidan att göra lr nåt i den stilen.

Mitten på scratch fs
t4pp3r sa:
jag kanske e dum i hövvet men skulle nån kunna förklara vad modern point och allt vad ni snackar om är för något. kör själv på ett par skratch, dock inte fs.
skulle gissa på att de hade någonting med midjan på skidan att göra lr nåt i den stilen.
På scratch skdirona finns två markeringar en heter standard point och modern point, modern point är lite längre fram och där är det tänkt att man ska ha bindningar om man kör mycket park, den andra är lite längre bak och där ska man väl ha bindningarna om fan ska köra typ freeride åkning.

Mitten på scratch fs
mitten är exakt under I:et på där det står rossIgnol på sidorna...Ca 6 cm fram från modern. Så är det på mina scratch fs wrs.

Mitten på scratch fs
vart fästs bindningen i förhållande till dessa punkter? centrum på bindningen på modern point resp standard point lr?

PÅ mina scratch pro så var bindningarna redan monterade (fick dom för halva priset) och dom är inte mittmonterade. vad blir de för skillnad igentligen? lättare å snurra? om man nu skulle vilja fixa till de vad kan de kosta å göra detta och nån som vet nåt bra ställe i göteborg som kan tänkas göra detta?

/Linus

Senast ändrad:
Mitten på scratch fs
t4pp3r sa:
vart fästs bindningen i förhållande till dessa punkter? centrum på bindningen på modern point resp standard point lr?

PÅ mina scratch pro så var bindningarna redan monterade (fick dom för halva priset) och dom är inte mittmonterade. vad blir de för skillnad igentligen? lättare å snurra? om man nu skulle vilja fixa till de vad kan de kosta å göra detta och nån som vet nåt bra ställe i göteborg som kan tänkas göra detta?

/Linus
kostar ca 150kr, dettas kan ficksas på Udens sport, Adams sport, intersport, kanske t12, teamsportia fast det vet ja inget om..

Mitten på scratch fs
Som jag har sagt förrut så märker du ingen skillnad om du inte är proffs så märker du inte skillnaden på sväng(rotations)vikten i snurrar..

//H

Mitten på scratch fs
har demo skidan av scratch wrs och på dom va de ca: 6cm lite mer kanske..

Snödjup

Tillbaka
Topp