Mittmonterat på k2 fujativ

Jins

Ny medlem
Jag tänkte köpa k2 fujativ till nästa år.
nu undrar jag om skidan har något med om man kan köra mittmonterat eller inte.
Kan man själv flytta fram och bak bindningen beroende på om man tänkt åka i parken lr i puder?
eller sitter bindningarna permanent på den plats man monterar de första gången...?
jag kör mest i park, är 174cm 63kg om det ger er något.. :P

scha

Om du inte borrar två uppsättningar hål så blir det lite svårt att flytta runt bind. Om du mest hoppar så tycker jag du ska ta så nära corecenter som möjligt, men om du samtidigt känner att det kommer bli lite åkning utanför så kör en till två cm bakom corecenter.. Lycka till..

två cm bakom corecenter blir ju för mycket bakmonterat för att jibba med ju!! core center är ju faktiskt inte mitten på skidan.
jag har mittmonterade fujative och det rockar!!

mitt, inget annat!!! det funkar över allt.. det är bara losers som säger att det inte funkar i puder, som inte har testat det!

montera , ungefär ½ cm bakom den exakta mitten på skidan , blir det bra . funkar på de flesta skidor .och de som säger att det inte funkar i puder vet inte vad de snackar om . fast fujative . inte världens bästa skidor för puder precis . eller skidåkning överhuvudtaget . de är på tok för mjuka .

har även samma problem hur jag ska montera mina bindingar på mina Fujjisar.. alla snackar om att ha mittmonterat men hur definierar man när man ska montera bindningen när man pratar om mitten, blir det så att man monterar så att pjäxan hamnar 50/50 eller hur blir det? Har ingen aning..

har ett par mittmont fujative 06, funkar bra i pudret hittils iaf (har kommit ca 50cm nysnö så de duger väl gott till att räkna som puder). tycker inte dom är så mjuka igentligen men vikten på personens som åker spelar ju självklart åsså roll.

Tillbaka
Topp