Mittmontering av bindning på allroundskida?

WilliamF

Ny medlem
Hej!
Har funderat på att köpa ett par line mastermind på de väger sjukt lite. Dock så har de följande mått : 115/85/112, vilket inte gör de till en 100% parkskida, utan mer utav en allroundskida?
Allroundskidor brukar man ju montera bindningen ca 60mm bakom mitten, men eftersom att jag bara ska åka park så vill jag ju ändå ha mittmonterad bindning.
Och nu till min fråga, kan man mittmontera en allroundskida som line mastermind? är det en bra idé?
Tacksam för svar :)

Skidan är ju nästintill symmetrisk, så en mittmontering inverkar inte mycket på åkegenskaperna. Men annars hade nog -0,5 eller -1 suttit jäkligt fint. Gissar på att skidan är som smalast däromkring.

Senast ändrad:
Stort sett alla skidor går att montera mitt men det är bara när du kör Jibb eller BC-Jibb som du verkligen har nytta utav det. Som Carled säger påpekar så är det givetvis smartare att montera mitt på en symmetrisk skida än på t.ex. salomon BBR ;)

Eftersom du ska bara köra park så är det bäst att mittmontera bindingen, men annars så brukar det finns en pil eller ett sträck på skidan som Företaget (Line) rekomendera man ska monter bindnignen för att få ut bästa möjliga åkning utav den.

Hoppas det hjälpte.
Mvh Davva.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp