Hjälp med placering av bindningar

Hjälp med placering av bindningar
Jag åker mest pist, men turar gärna och kör såklart puder när det finns. Har kört på Völkl RTM 84 i pisten och turar och off-pistar med K2 Wayback 88. Senast det kom mycket snö tänkte jag dock att de var alldeles för smala. Testade ett par K2 Reckoner 102, men bara i pisten och lekte lite i wasteland under liften. De kändes roliga att åka med och var enkla att få upp på kant också. Jag har nu köpt ett par tillsammans med Shift-bindningar så jag enkelt kan knata upp på kullar och fjäll. Normalmonteringen på dessa skidor(midsole, rekommenderat av K2) ligger 4 cm bakom mitten. De är mao ganska centrerade. Det finns också en "Team" montering som är 2 cm bakom mitten. Sen skrivs det i reviews att man kan ju montera dem längre bak om man inte är så intresserad av parken och att åka/landa switch. Jag som är 45+ och inte tror jag kommer köra switch nerför svarta linjen funderar därför att montera lite mer bakom midsole. Men hur mycket snackar man om då utan att förändra åkegenskaperna alltför mycket. Tar tacksamt emot åsikter och funderingar.

Tillbaka
Topp