Mittmontering av bindning?

• Trådstartare Trådstartare Madnes
  • Start datum Start datum
M

Madnes

Guest
Hejsan, jag skulle vilja ha lite råd från dem som har sin bindning mittmonterade.
Jag åker freestyle och jag har ett par Head Mojo 80 172cm och ett par Rossignol Axzium 300 (mina bindningar)
Undrar om det är stor skillnad att ha ett par bindningar som är mittmonterade när man åker, lär man sig på en dag att åka med ett par bindningar som är mittmonterade ?

Please, help me!

Om du bara ska åka i parken så skulle jag rekomendera att mittmontera. Mina föredetta skidor var mittmonterade (exakta mitten på skidan) och dom fungerade perfa i parken.

Man vänjer sig hyffsat fort, men de känns ju ovant om man har åkt på standard monterade skidor innan.

Däremot om du hade tänkt dig att åka lite mer över hela berget, pist eller puder, så skulle jag säga att du försöker kompromissa. Har själv köpt ett par PE iår som jag har satt på Midsole+3cm, altså ganska så mitt i mellan skidans smalaste punkt och skidans standard punkt(?). Har iof inte testat men jag tror att de ska bli bra.

kan säga att jag var ganska så besviken när jag var i trysil för 2 år sedan. Det hade dumpat ca 4-5 dm och jag mer eller mindre satt 90 grader för att inte dyka (vilket jag gjorde x antal gånger) sen satt man i princip och grät med onda benhinnor i 2 dagar. :)

Senast ändrad:
jag har mittmontering på mina mojo 70 och åker ganska mycket pist men också i park såklart. =)
jag tycker inte att det är så stor skillnad mellan mittmontering och bakmontering.. det beror nog lite på vilken skida man har också.. men jag tycker det är bra med mittmontering faktiskt =)

Tillbaka
Topp