Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Mittmontering av bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="s-w" data-source="post: 260954" data-attributes="member: 46868"><p>Om du bara ska åka i parken så skulle jag rekomendera att mittmontera. Mina föredetta skidor var mittmonterade (exakta mitten på skidan) och dom fungerade perfa i parken.</p><p></p><p>Man vänjer sig hyffsat fort, men de känns ju ovant om man har åkt på standard monterade skidor innan.</p><p></p><p>Däremot om du hade tänkt dig att åka lite mer över hela berget, pist eller puder, så skulle jag säga att du försöker kompromissa. Har själv köpt ett par PE iår som jag har satt på Midsole+3cm, altså ganska så mitt i mellan skidans smalaste punkt och skidans standard punkt(?). Har iof inte testat men jag tror att de ska bli bra.</p><p></p><p>kan säga att jag var ganska så besviken när jag var i trysil för 2 år sedan. Det hade dumpat ca 4-5 dm och jag mer eller mindre satt 90 grader för att inte dyka (vilket jag gjorde x antal gånger) sen satt man i princip och grät med onda benhinnor i 2 dagar. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="s-w, post: 260954, member: 46868"] Om du bara ska åka i parken så skulle jag rekomendera att mittmontera. Mina föredetta skidor var mittmonterade (exakta mitten på skidan) och dom fungerade perfa i parken. Man vänjer sig hyffsat fort, men de känns ju ovant om man har åkt på standard monterade skidor innan. Däremot om du hade tänkt dig att åka lite mer över hela berget, pist eller puder, så skulle jag säga att du försöker kompromissa. Har själv köpt ett par PE iår som jag har satt på Midsole+3cm, altså ganska så mitt i mellan skidans smalaste punkt och skidans standard punkt(?). Har iof inte testat men jag tror att de ska bli bra. kan säga att jag var ganska så besviken när jag var i trysil för 2 år sedan. Det hade dumpat ca 4-5 dm och jag mer eller mindre satt 90 grader för att inte dyka (vilket jag gjorde x antal gånger) sen satt man i princip och grät med onda benhinnor i 2 dagar. :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Mittmontering av bindning?
Tillbaka
Topp