Mittmontering?

jothiel

Ny medlem
Mittmontering?
Tjena!
Jag har ett par K2 silencer som jag haft en säsong.
Jag har kört bakmonterat med dom men denna säsong hade jag tänkt att åka mkt mer park.
Ska jag mittmonetera, och även om man har bindningarna mittmonterade kan man åka lika bra i pisten och offpist? eller är det en jättestor skillnad?

Mittmontering?
nee jag tycker inte det e så stor skillnad men dom blir ostadiga när man åker fort i tex pist. det går helt klart att åka bra i pist...men det bror ju på hur mycket pist du åker...
en stor skillnad e att det är skönare att åka med mittmontering!!!

MITTMONTERA!!!!!!!!

Mittmontering?
går att åka pist, väldigt bra. Klart de inte går att åka som anja pärsson med dom men de gör de inte ändå på twintips så. Enda e väll offpisten men

Mittmontering?
om du ska åka mkt mer park tycker jag de blir bäst med mittmonterat. du får skön stabilitet på rails och i hopp. ska köra lite i pist sen så gör inte de så mkt skillnad, om du inte trycker på jättemkt.

Mittmontering?
Okey, du ska åka mycket park... men ska du åka 50% baklänges? Först då blir det värt att mittmontera, tro mig.

Mittmontering?
Skidorna blir totalt omöjliga i offpist och betydligt tråkigare i pisten. Du får inte bättre stabilitet när du railar som Roosvall påstår men visst, det är ju fräckt att mittmontera.. Åker du 95% switch så är det mittmontering som gäller, i alla andra fall kan du skippa det.

Mittmontering?
om man inte har mittmonterat hur mycket längre bak brukar man ha? :D

tänkt ha ungefär 2cm bakom ''center core'' eller vad det nu kallas och undrar om det är en bra mix då jag åker både framlänges och baklänges ^^

Mittmontering?
om du ens ska titta på parken så hade jag mittmonterat. visst skidorna blir skit i resten av liftsystemet men bättre det än att ha en skida som är kass överallt.

Mittmontering?
havreboll sa:
om du ens ska titta på parken så hade jag mittmonterat. visst skidorna blir skit i resten av liftsystemet men bättre det än att ha en skida som är kass överallt.
onekligen ganska dumt och orutinerat svar...^

fungerar alldeles utmärk att åka i parken med 2 cm bakmonterat.
mittmonterat = mycket bra i parken, helt åt helvete i offpist och pist.
lite bakmonterat = bra i parken, bra i offpist och pist

Mittmontering?
Kostar runt 100-lappen, absolut ingen dyr historia att montera om bindningen.
Ber du återförsäljaren som du köpte skidorna hos göra det så kan du säkert få det gratis, så var det för mig i alla fall. (mittmonterade inte, flyttade bara fram bindningen 1 cm från originalpositionen!)

Mittmontering?
Skillnaden är nog ej så stor men när det gäller park så är ärligt talat din klädstyle och montering på skidorna mycket viktig.
Sen vill man juh inte bli mobbad när man glider in i parken med bakmonterat.

Tillbaka
Topp