mjuka i tailen

riber

Medlem
mjuka i tailen
hej!! funderar på att investera i ett par scott p4 är det nån som har åkt på dom? dom var mjukare i tailen än tippen. Hur känns det när man åker, nån som vet?

mjuka i tailen
Förrutom att det kanske blir lite mer instabilt i svängar i höga hastigheter, tror jag att du lättare kan tailpressa lite ballt o sånt. Både på rails o kickar..

mjuka i tailen
Har också funderat på P4, vad har du fått att de är mjukare i tailen, bara kännt på dem eller? Skulle gärna vilja veta mer om det här iom att jag vill hoppa klippor eheh

mjuka i tailen
Testade dom ett par grymma dagar i stuben dagar i vintras. Dom har som sagt väldigt mjuk tail vilket gör det lite knepigare att landa större drop. Funkar inte heller att åka med för mycket bakåtvikt på grund av dom tailarna, men så länge du inte är en gammal gubbe som envisas med att åka med benen ihop utan åker som man ska är detta en grym skida.
Bra flyt med sina 108 mm midja men ändå förvånansvärt lättsvängda. Riktigt lekfulla och roliga i pist så länge det inte blir alltför stökigt då dom kan vara lite för mjuka. Annars hade jag aldrig några problem med stabiliteten, dom var helt underbara att studsa omkring med i midjedjupt puder i Langenskogen. Grymt snygga också så om du inte satsar på en seriös dropkarriär ska du lätt köpa dom.

mjuka i tailen
Körde nått 5 meters drop och det funkade. Men när jag dan efter tog samma drop med mina supermojo var det rätt stor skillnad. Kändes klart stabilare att landa med ett par styva skidor men det kan bero på at jag är van vid det. Hur som helst är det absolut inte omöjligt att froppa med p4.

Tillbaka
Topp