Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mjukare alternativ till Gotama?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 939936" data-attributes="member: 83225"><p>Jag känner igen mig mycket i din beskrivning och upplevde också problem med Gotama. För min del var det en äldre modell och i 190cm. Det jag gjorde var istället att köpa en Katana i 183. Helt plötsligt gick allting bättre. Katanan har bättre bett i pisten som jag upplever det och den är betydligt mer förlåtande. </p><p></p><p>Det du ska ha i åtanke är att ifall du upplever att skidan är orolig och beter sig märkligt i uppkörd snö är det något som en Katana ofta kan hjälpa med eftersom dess tyngd och metall gör att den snarare kör sönder alla ojämnheter. Vill du bara ha en skida som är betydligt mer lekfull så borde du kanske titta på Rossi s7, Armada JJ eller varför inte en DPS Wailer RP112.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 939936, member: 83225"] Jag känner igen mig mycket i din beskrivning och upplevde också problem med Gotama. För min del var det en äldre modell och i 190cm. Det jag gjorde var istället att köpa en Katana i 183. Helt plötsligt gick allting bättre. Katanan har bättre bett i pisten som jag upplever det och den är betydligt mer förlåtande. Det du ska ha i åtanke är att ifall du upplever att skidan är orolig och beter sig märkligt i uppkörd snö är det något som en Katana ofta kan hjälpa med eftersom dess tyngd och metall gör att den snarare kör sönder alla ojämnheter. Vill du bara ha en skida som är betydligt mer lekfull så borde du kanske titta på Rossi s7, Armada JJ eller varför inte en DPS Wailer RP112. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mjukare alternativ till Gotama?
Tillbaka
Topp