Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mjukare alternativ till Gotama?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Slasktrattus" data-source="post: 939968" data-attributes="member: 103878"><p>Tack för flera intressanta svar!</p><p></p><p>Jag förstår att jag har mycket att tjäna på att ta lektioner. Det får nog vänta tills nästa vinter när jag har lite mer pengar antar jag...</p><p></p><p>Vad gäller skidorna så tittade jag på ett par katana först, men så fick jag höra av många att den inte var lämplig om man inte åker allt för brant/fort/hårt.</p><p></p><p>Tänker att anledningen till att jag hade svårt att få till det i pisten är att jag bara stått på gotaman typ fyra dagar, men har flera säsonger bakom mig med Head monster 78, 2007 vilken har en mycket smalare midja.</p><p></p><p>Kändes som jag flöt ovanpå pudret med gotaman, så jag tror inte det är någon fara att gå ner några cm i midja precis som ni skriver. Men dock undrar jag om jag tänker rätt när jag skriver att en mjukare skida är mer förlåtande och enklare att ha med att göra i lägre farter?</p><p></p><p>Ska kika lite på skidorna ni tipsade om, tack! Vad tror ni om völkl mantra?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Slasktrattus, post: 939968, member: 103878"] Tack för flera intressanta svar! Jag förstår att jag har mycket att tjäna på att ta lektioner. Det får nog vänta tills nästa vinter när jag har lite mer pengar antar jag... Vad gäller skidorna så tittade jag på ett par katana först, men så fick jag höra av många att den inte var lämplig om man inte åker allt för brant/fort/hårt. Tänker att anledningen till att jag hade svårt att få till det i pisten är att jag bara stått på gotaman typ fyra dagar, men har flera säsonger bakom mig med Head monster 78, 2007 vilken har en mycket smalare midja. Kändes som jag flöt ovanpå pudret med gotaman, så jag tror inte det är någon fara att gå ner några cm i midja precis som ni skriver. Men dock undrar jag om jag tänker rätt när jag skriver att en mjukare skida är mer förlåtande och enklare att ha med att göra i lägre farter? Ska kika lite på skidorna ni tipsade om, tack! Vad tror ni om völkl mantra? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Mjukare alternativ till Gotama?
Tillbaka
Topp