MMA & Brottning i Göteborg!

Skäggprydd nybörjare inom MMA och "gammal" brottare som insett fördelarna med dessa träningsformer inför skidsäsongen.
Tänker hålla ett träningspass "MFC" (Mitch Fight Camp) 6:e december för 20 st av mina närmaste i G.A.K:s träningshall.
Nästan alla är utförsåkare med någon form av fysisk aktivitet i bagaget. Både före detta utövare,nybörjare och elit/Pro inom kampsport (Boxning, Brottning, MMA, Krav Maga mm).

Fördelar med DENNA träning inför säsong: minimerar skadornas art och uppkomst, bättre flås och syresättning vid högre höjd men framförallt för att det är riktigt rolig träning!

Jag vill härmed kolla med andra om intresse/erfarenhet finns för en eventuell utveckling av MFC till våren eller redan i början av 2009?

/M

jag hade inte tvekat om jag bott i GB å inte åkt lagg den helgen....
låter skit roligt.. bra tränings tips.. hur kul är gymmet?
/db

Kul att döda varandra? hoho

nej du tack!

tacka vet jag soffpotatis

Jag skulle fan lätt vara med om jag inte bor en femtio mil ifrån göteborg =/
Jag har länge funderat på att börja på MMA då det är grymt bra träning och kan vara nödvändigt i vissa lägen.

Du vet väll att du inte "får" använda dina MMA skills ute i samhället?

Träna inte döda.. vi har ju hela skidsäsongen framför oss.
åter igen bra träning.. lite blåmärken har ingen dött av.. vi ska ju brottas med
björkar i vinter... dom är inte ödmjuka va jag vet!
/db

Skywalker:

Finns det intresse för att ta er organisation närmare Hufvudstaden???

Vore intressant att se hur det utvecklas. Kanske starta en liga med folk från Freeride? Känns som det finns många här inne som inte skulle ha något emot att få puckla på varandra lite under ordnade former...

Tror förövrigt stenhårt på denna träningsform!

Skägg på dig!

mma, krav maga, BJJ och sånt är ju grymt kul! :D synd att man inte bor i Göteborg eller är lite äldre...

The_teo sa:
Du vet väll att du inte "får" använda dina MMA skills ute i samhället?
Varför skulle man vilja?

Kampsport är bra träning, kul och kamratligt. När fighten är slut kramas man och har ingen tråkig attityd. Borde vara mer kamratskap bland skid-och brädåkare och alla andra på berget.

Börja träna:http:
//www.kampsport.se/index.php?option=com_wrapper&Itemid=112
http://www.budo.se/foreningar

Bra jobbat, Skywalker!

Fnorling sa:
Jag skulle fan lätt vara med om jag inte bor en femtio mil ifrån göteborg =/
Jag har länge funderat på att börja på MMA då det är grymt bra träning och kan vara nödvändigt i vissa lägen.
Tyckte det låt konstigt med " kan vara bra att kunna ibland"

MMA är nog den mest missförstådda sporten bland oinsatta.
Grym träning, mindre skador än i "vanliga" sporter, bra kamratskap och riktigt kul!
(finns nu även i Åre)
www.bergsboxarna.se

/Patrik

Iron_Patrik sa:
MMA är nog den mest missförstådda sporten bland oinsatta.
Grym träning, mindre skador än i "vanliga" sporter, bra kamratskap och riktigt kul!
(finns nu även i Åre)
www.bergsboxarna.se

/Patrik
Vilket härligt gäng!
Tog en stund innan man fattade om det var på riktigt eller plojsida...hahaha!
Tror du man kan hoppa in/dra ihop ett gäng om man skulle ha vägarna förbi i vinter och sparra lite?

Kan ju lova er som inte tror att det är bra träning att det är det. Fast har inte tränat mma har tränat shooto men det är nästan samma sak. Värt att testa riktigt kul men dyrt i stockholm

Perkal sa:
Kan ju lova er som inte tror att det är bra träning att det är det. Fast har inte tränat mma har tränat shooto men det är nästan samma sak. Värt att testa riktigt kul men dyrt i stockholm
Ja det går väl hand i hand, bjj/shooto/mma/sw. Svårt att hålla isär alla begrepp och vilka regler som gäller vart/var/när och hur... Försöker att lära mig det varje gång jag tränar och snart så sitter det. Jag föredar dock brottning/sw. Är så kass på boxning men det är bara och nöta...
Vad kostar det i stlm?

skywalker1976 sa:
Perkal sa:
Ja det går väl hand i hand, bjj/shooto/mma/sw. Svårt att hålla isär alla begrepp och vilka regler som gäller vart/var/när och hur... Försöker att lära mig det varje gång jag tränar och snart så sitter det. Jag föredar dock brottning/sw. Är så kass på boxning men det är bara och nöta...
Vad kostar det i stlm?
2500kr Inte så jätte farligt men när man gymmar också så kostar det om man är studerande. Och föredrar gymmet.

Perkal sa:
skywalker1976 sa:
Perkal sa:
Vad kostar det i stlm?
2500kr Inte så jätte farligt men när man gymmar också så kostar det om man är studerande. Och föredrar gymmet.
Synd att det kostar så mycket för en sådan dålig klubb!
Fast det borde ju finnas fler klubbar i Stlm?
MMA kanske inte är så stort där än.
Det kommer säkert växa redan nästa år sp du hittar nog någon bra klubb snart. Lycka till!!

Jag vet inte riktigt hur MMA går till (men det verkar som att man använder mer ben) och varför det är så dyrt men jag gick på boxning förut och det kostade några hundringar per år. Det var grym träning! Jag var en liten sliten soffpotatis innan och efter ett år hade man snygg kropp och var i god form och jag körde då en gång i veckan och bara skolgympa annars. Man får inte så mycket träning av låren, dock lite vader och väldigt mycket överkropp, rygg, mage, bål bl.a som är användbara vid skidåkningen.

Det var på söder (Stockholm) någonstans jag körde...

Men det är ett dj. bra initiativ himlavandraren har tagit och det går def. att träna för att bli starkare skidåkare!!! Kör hårt!!!

Med relativt lång erfarenhet av thaiboxning så kan jag säga att thai/MMA/shoot osv. är grymt bra träning! Kroppen blir "lean and mean" + att du får en vana av att hantera tuffa situationer i ringen och DET har jag nytta av på berget och livet i övrigt.

Vad det däremot inte är är en lekskola för lallare som vill träna en gång i veckan och bli gettotuffing. Det kommer som i alla idrotter ta lång tid innan kroppen och knoppen är redo för att möta kraven som ställs på dig som fighter...

Få platser kvar till MFC

Vad? Brottning, MMA och Krav Maga men framförallt Latjolajban (LL)

När? 6/12 kl 13-15

Var? G.A.K-hallen i Göteborg

Kostar? 50:-

Anmälan görs till skywalker1976@hotmail.com

Tillbaka
Topp