Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1005414" data-attributes="member: 13861"><p>Efter att ha teståkt en av prototyperna (#8) under en semipuderdag i Åre för ett par veckor sedan så kan jag bara applådera resultatet så här långt. Jag pratade med Calle så sent som igår och vet att det återstår lite innan kärnan är helt spikad så den delen av åkkänslan ska jag inte uttala mig om. Men när det kommer till shape så känns skidan snudd på optimal. Den flyter bra i puder, vilket kanske inte är så förvånande med tanke på midjebredd och rocker. Det bästa med skidan var nog däremot i bristande skare och liknande där det hela tiden kändes som att det inte spelade någon roll vilken skitsnö som fanns framför spetsarna eller i vilken fart man brakade in i den, det var bara att köra på och driva skidan på skär genom skaren utan några som helst problem. Isgreppet kanske inte var helt hundra perfekt men å andra sidan, det kan bero på flera olika variabler som att skidorna helt enkelt inte var tillräckligt slipade eller att det inte är många skidor med 115+ midja som går att få fast i Åres kärnis – eller att materialet i just det paret jag testade inte är optimalt för pist. Det är i alla fall inget jag hänger upp mig på innan den slutgiltiga versionen kommit ut ur pressarna.</p><p></p><p>Om jag spontant ska jämföra med en annan skida så är det en Rocker 2 115 på steroider. Opinionen har lite av samma lättsamhet och följsamhet utan att för den sakens skull tappa stabilitet och åkkänsla, men med bättre flyt och lite mer köttaregenskaper. </p><p></p><p>Shape, rocker, bredd, radie – möcke, möcke bra. Det enda som jag egentligen kan gnälla på är längden. 187 är lite väl kort för en reslig (och fet...) man som mig själv. Med tanke på rockershapen och en ganska lättsam känsla i sig så hade det inte varit några som helst problem att utöka med en 193 eller 195. </p><p></p><p>Totalt sett, en grym jäkla skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1005414, member: 13861"] Efter att ha teståkt en av prototyperna (#8) under en semipuderdag i Åre för ett par veckor sedan så kan jag bara applådera resultatet så här långt. Jag pratade med Calle så sent som igår och vet att det återstår lite innan kärnan är helt spikad så den delen av åkkänslan ska jag inte uttala mig om. Men när det kommer till shape så känns skidan snudd på optimal. Den flyter bra i puder, vilket kanske inte är så förvånande med tanke på midjebredd och rocker. Det bästa med skidan var nog däremot i bristande skare och liknande där det hela tiden kändes som att det inte spelade någon roll vilken skitsnö som fanns framför spetsarna eller i vilken fart man brakade in i den, det var bara att köra på och driva skidan på skär genom skaren utan några som helst problem. Isgreppet kanske inte var helt hundra perfekt men å andra sidan, det kan bero på flera olika variabler som att skidorna helt enkelt inte var tillräckligt slipade eller att det inte är många skidor med 115+ midja som går att få fast i Åres kärnis – eller att materialet i just det paret jag testade inte är optimalt för pist. Det är i alla fall inget jag hänger upp mig på innan den slutgiltiga versionen kommit ut ur pressarna. Om jag spontant ska jämföra med en annan skida så är det en Rocker 2 115 på steroider. Opinionen har lite av samma lättsamhet och följsamhet utan att för den sakens skull tappa stabilitet och åkkänsla, men med bättre flyt och lite mer köttaregenskaper. Shape, rocker, bredd, radie – möcke, möcke bra. Det enda som jag egentligen kan gnälla på är längden. 187 är lite väl kort för en reslig (och fet...) man som mig själv. Med tanke på rockershapen och en ganska lättsam känsla i sig så hade det inte varit några som helst problem att utöka med en 193 eller 195. Totalt sett, en grym jäkla skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp