Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1006848" data-attributes="member: 12152"><p>Det är utgångslängden som är bedömd att passa en medelstor åkare bäst och det är också medelvärdet för den insamling av trådbesökarnas viljor som vi hade i höstas. Längden överrenstämmer också med vad vi i gruppen själva tycker är optimalt för oss själva, med undantag för PNyberg som förmodligen kommer att åka på den längre längden när den blir klar. Jag är personligen mycket nöjd med längden. För mig känns det varken för kort eller för långt, utan exakt där jag vill ha den. Då väger jag 78kg och åker ganska lugnt ska sägas om man jämför med folk som verkligen trycker på. </p><p></p><p>Det kommer att komma en 193-194cm för större åkare (prio ett) och en 177-179cm för mindre (prio två). Vi vet inte riktigt när dock, men det är att anta att det kommer att gå snabbare att utveckla två nya längder i jämförelse med att bygga skidan från scratch. </p><p></p><p>Det kommer inte bara att bli en skalning i längd när vi går upp på 19x:an. </p><p></p><p>187:an är tänkt att vara en smidig och lättåkt skida om än med rätt bra tryck i. Åkglädje är ett ledord, men för mig innefattar det också rätt nivå av stabilitet. Det ska inte vara några lok, men definitivt inte heller några leksaker. Jag är helt övertygad om att majoriteten av forumets manliga åkare som är skapligt nära svensk medellängd och vikt kommer att tycka att den här skidan är rätt i storlek. </p><p></p><p>19x:an kommer att bli betydligt biffigare, dels pga längden, men också för att den är tänkt att bli mer av en charger som ska passa åkare som tycker att 187:an är för liten i känslan. Dock med en hel del bibehållen lekfullhet. Nån ren bigmountaindräpare av väldigt styva mått är inte troligt att vi bygger. De säljer i försumbara upplagor framförallt och det kostar en del att ta fram skidor. Ekonomin finns trots allt i botten av vad vi kan få igenom i vår diskussion med fabriken. Det är bara att titta på försäljningen av tex Katana 197, Salomon El Dictator osv. Det må vara coola skidor, men de säljer i försumbara upplagor. </p><p></p><p>17x:an blir en skida som fokuserar på åkare under 65kg, eller större åkare som föredrar en kompaktare känsla. Den här kommer att bli ett snäpp smidigare än 187:an såklart och den kommer i alla konstruktionsaspekter anpassas till det mindre formatet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1006848, member: 12152"] Det är utgångslängden som är bedömd att passa en medelstor åkare bäst och det är också medelvärdet för den insamling av trådbesökarnas viljor som vi hade i höstas. Längden överrenstämmer också med vad vi i gruppen själva tycker är optimalt för oss själva, med undantag för PNyberg som förmodligen kommer att åka på den längre längden när den blir klar. Jag är personligen mycket nöjd med längden. För mig känns det varken för kort eller för långt, utan exakt där jag vill ha den. Då väger jag 78kg och åker ganska lugnt ska sägas om man jämför med folk som verkligen trycker på. Det kommer att komma en 193-194cm för större åkare (prio ett) och en 177-179cm för mindre (prio två). Vi vet inte riktigt när dock, men det är att anta att det kommer att gå snabbare att utveckla två nya längder i jämförelse med att bygga skidan från scratch. Det kommer inte bara att bli en skalning i längd när vi går upp på 19x:an. 187:an är tänkt att vara en smidig och lättåkt skida om än med rätt bra tryck i. Åkglädje är ett ledord, men för mig innefattar det också rätt nivå av stabilitet. Det ska inte vara några lok, men definitivt inte heller några leksaker. Jag är helt övertygad om att majoriteten av forumets manliga åkare som är skapligt nära svensk medellängd och vikt kommer att tycka att den här skidan är rätt i storlek. 19x:an kommer att bli betydligt biffigare, dels pga längden, men också för att den är tänkt att bli mer av en charger som ska passa åkare som tycker att 187:an är för liten i känslan. Dock med en hel del bibehållen lekfullhet. Nån ren bigmountaindräpare av väldigt styva mått är inte troligt att vi bygger. De säljer i försumbara upplagor framförallt och det kostar en del att ta fram skidor. Ekonomin finns trots allt i botten av vad vi kan få igenom i vår diskussion med fabriken. Det är bara att titta på försäljningen av tex Katana 197, Salomon El Dictator osv. Det må vara coola skidor, men de säljer i försumbara upplagor. 17x:an blir en skida som fokuserar på åkare under 65kg, eller större åkare som föredrar en kompaktare känsla. Den här kommer att bli ett snäpp smidigare än 187:an såklart och den kommer i alla konstruktionsaspekter anpassas till det mindre formatet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp