Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1006937" data-attributes="member: 13390"><p>Rent geometriskt är de ju rätt lika, även om Opinion i en Salomonvärld skulle placera sig någonstans mellan 122 och 115 på directional-skalan. Opinion har lite mer tailrocker och mer tail-indrag än 115, men mindre tailrocker och längre kant än 122:an. </p><p></p><p>Känslan i bygget skiljer sig ganska markant, det står klart, men jag känner att jag har åkt för lite på 115 för att med bekvämlighet gå in på detaljer. Jag har inte testat dem side-by-side, utan har några månaders tidsglapp mellan testen. Men, kort - i jämförelse med R2 115 har Opinion mer bett, liv och lekfullhet medan 115 drar mer åt dämp/charger, med mer tail och en lite såsigare kantkontakt.</p><p></p><p>Jämför man istället med R2 122 (vilket jag gjort kontinuerligt) har Opinion lite lägre svingvikt, är stabilare i planande snö och lite nättare till både format och känsla. Den går enormt mycket bättre i pist. Enormt. 122:an är å andra sidan lite slashigare i tailen. Omställningen mellan dem är förvånansvärt stor, men det är ingen tvekan om att jag vid byte fram och tillbaka föredrar Opinion. Och det är ett sjukt högt betyg, för 122:an är en av de skidor jag är verkligen brukar hylla under dagar med bra snö i alpmiljö. </p><p></p><p>xJonx: Har du något att tillägga i sammanhanget Opinion jämfört med R2 115?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1006937, member: 13390"] Rent geometriskt är de ju rätt lika, även om Opinion i en Salomonvärld skulle placera sig någonstans mellan 122 och 115 på directional-skalan. Opinion har lite mer tailrocker och mer tail-indrag än 115, men mindre tailrocker och längre kant än 122:an. Känslan i bygget skiljer sig ganska markant, det står klart, men jag känner att jag har åkt för lite på 115 för att med bekvämlighet gå in på detaljer. Jag har inte testat dem side-by-side, utan har några månaders tidsglapp mellan testen. Men, kort - i jämförelse med R2 115 har Opinion mer bett, liv och lekfullhet medan 115 drar mer åt dämp/charger, med mer tail och en lite såsigare kantkontakt. Jämför man istället med R2 122 (vilket jag gjort kontinuerligt) har Opinion lite lägre svingvikt, är stabilare i planande snö och lite nättare till både format och känsla. Den går enormt mycket bättre i pist. Enormt. 122:an är å andra sidan lite slashigare i tailen. Omställningen mellan dem är förvånansvärt stor, men det är ingen tvekan om att jag vid byte fram och tillbaka föredrar Opinion. Och det är ett sjukt högt betyg, för 122:an är en av de skidor jag är verkligen brukar hylla under dagar med bra snö i alpmiljö. xJonx: Har du något att tillägga i sammanhanget Opinion jämfört med R2 115? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp