Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1006953" data-attributes="member: 12152"><p>De kommer att kosta i storleksordningen som Extrems övriga skidor. </p><p></p><p>Under utvecklingsprocessen har vi inte brytt oss om kostnader, utan siktat in oss på att skidan ska bli så bra som möjligt oavsett pris. Det är tex dyrt med titanal och kolfiber. Därför påverkar vårt senaste beslut (om att inte integrera det i några större mängder i skidan) slutpriset i en positiv riktning. Det kommer aldrig att bli en lågprisskida dock och det är inte meningen heller. Handbyggda skidor från Sverige med lokalt producerade träkärnor kommer alltid att kosta en slant mer än skidor tillverkade i låglöneländer. Men det kommer att bli skidor av högsta kvalitet till ett rimligt pris, så mycket kan vi lova redan nu. </p><p></p><p>När jag drog igång det här projektet för över ett år sedan hade jag redan innan jag involverade de andra i gruppen uppfattningen att just Åre Skidfabrik var bäst lämpade för uppgiften. Jag gillar mixen mellan industriell precision och ett charmigt norrländskt hantverk. Så här i smått efterhand är vi mycket glada att de ställde upp på vår idé och de har både varit exemplariska att ha att göra med och dessutom finns det en mycket stor skidbyggarkunskap i botten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1006953, member: 12152"] De kommer att kosta i storleksordningen som Extrems övriga skidor. Under utvecklingsprocessen har vi inte brytt oss om kostnader, utan siktat in oss på att skidan ska bli så bra som möjligt oavsett pris. Det är tex dyrt med titanal och kolfiber. Därför påverkar vårt senaste beslut (om att inte integrera det i några större mängder i skidan) slutpriset i en positiv riktning. Det kommer aldrig att bli en lågprisskida dock och det är inte meningen heller. Handbyggda skidor från Sverige med lokalt producerade träkärnor kommer alltid att kosta en slant mer än skidor tillverkade i låglöneländer. Men det kommer att bli skidor av högsta kvalitet till ett rimligt pris, så mycket kan vi lova redan nu. När jag drog igång det här projektet för över ett år sedan hade jag redan innan jag involverade de andra i gruppen uppfattningen att just Åre Skidfabrik var bäst lämpade för uppgiften. Jag gillar mixen mellan industriell precision och ett charmigt norrländskt hantverk. Så här i smått efterhand är vi mycket glada att de ställde upp på vår idé och de har både varit exemplariska att ha att göra med och dessutom finns det en mycket stor skidbyggarkunskap i botten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp