Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1007037" data-attributes="member: 80520"><p>Skulle vara kul att få lite mer info kring hur 19X ev kommer konstrueras! Jag känner mig själv velig inför längdvalet nämligen. Jag har dena här säsongen åkt på ett par sideseth 188 (så tja, 192 tror jag att jag faktiskt mätte upp dem till) och jag har gillat dem mycket, men vill bort lite från den ändå rätt rejäla ånglokskänslan de har. Så jag är väl lite intresserad av var på charger-skalan 19X isf är tänkt att hamna.</p><p></p><p>Sedan undrar jag lite generellt över montering på skidan, jag har teståkt Rocker 2 i 192 cm längd, monterad -2 från TC (vill jag minnas). Tyvärr var vädret kissigt när jag körde den, men jag konstaterade att jag tycker att den blev väldigt underlig och jobbig att driva på hårdare underlag. Jag får upplevelsen att tailen helt enkelt låser in alldeles för mycket. Hur är det med monteringspunkter på 187 jämfört med en tänkt 19X? Kommer 19X ha monteringen längre bak? Hur långt bak kan man montera 187 innan den börjar tappa sina välrenomerade egenskaper?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1007037, member: 80520"] Skulle vara kul att få lite mer info kring hur 19X ev kommer konstrueras! Jag känner mig själv velig inför längdvalet nämligen. Jag har dena här säsongen åkt på ett par sideseth 188 (så tja, 192 tror jag att jag faktiskt mätte upp dem till) och jag har gillat dem mycket, men vill bort lite från den ändå rätt rejäla ånglokskänslan de har. Så jag är väl lite intresserad av var på charger-skalan 19X isf är tänkt att hamna. Sedan undrar jag lite generellt över montering på skidan, jag har teståkt Rocker 2 i 192 cm längd, monterad -2 från TC (vill jag minnas). Tyvärr var vädret kissigt när jag körde den, men jag konstaterade att jag tycker att den blev väldigt underlig och jobbig att driva på hårdare underlag. Jag får upplevelsen att tailen helt enkelt låser in alldeles för mycket. Hur är det med monteringspunkter på 187 jämfört med en tänkt 19X? Kommer 19X ha monteringen längre bak? Hur långt bak kan man montera 187 innan den börjar tappa sina välrenomerade egenskaper? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp