Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1007056" data-attributes="member: 13390"><p>Grundtanken med den längre längden blir väl att bevara känslan och modell-DNA:t, men att bygga den så att den passar tyngre åkare och att den byggmässigt pallar den längre längden. </p><p></p><p>Rimligen kommer några lämpliga åkare ur målgruppen konsulteras då vi i grunduppställningen inte har massa och muskler nog att riktigt fullt ut passa för uppgiften. </p><p></p><p>Mycket Solly-snack nu, men I fallet Salomonskidor tycker jag det i några år har varit tydligt att de utvecklat en längd och sen bara lite snabbt snott ihop de andra längderna. Douglas och Abma verkar ha lagt klart mer krut på den korta längden helt enkelt. Jag syftar på Czar 182, R2 122 i 184, och R2 108 i 182. Alla dessa tre känns klart mer genomarbetade än respektive längre längd kan jag tycka. </p><p></p><p>Den känslan undviker vi ju gärna, även om det visserligen är lättare att ta fram en ny längd än att ta fram en helt ny modell.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1007056, member: 13390"] Grundtanken med den längre längden blir väl att bevara känslan och modell-DNA:t, men att bygga den så att den passar tyngre åkare och att den byggmässigt pallar den längre längden. Rimligen kommer några lämpliga åkare ur målgruppen konsulteras då vi i grunduppställningen inte har massa och muskler nog att riktigt fullt ut passa för uppgiften. Mycket Solly-snack nu, men I fallet Salomonskidor tycker jag det i några år har varit tydligt att de utvecklat en längd och sen bara lite snabbt snott ihop de andra längderna. Douglas och Abma verkar ha lagt klart mer krut på den korta längden helt enkelt. Jag syftar på Czar 182, R2 122 i 184, och R2 108 i 182. Alla dessa tre känns klart mer genomarbetade än respektive längre längd kan jag tycka. Den känslan undviker vi ju gärna, även om det visserligen är lättare att ta fram en ny längd än att ta fram en helt ny modell. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp