Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1007502" data-attributes="member: 49358"><p>Vet att frågan är riktad till MnO men jag känner att även jag kan gå in och svara på denna då jag äger ett par BH115 och har kört förra prototypserien av PO.</p><p></p><p>BH har sina fördelar i att den är lätt, lättåkt flyter bra (trots att den är för kort för mig, det är min topptur och "jibba"runt på berget skida) och att den ändå är ganska bra i pisten. Där den scorar dåligt är i all typ av snö som inte är mjuk där den blir för otrygg och studsar gärna mer än vad jag vill. Det är möjligt att detta är pga av den väldigt mjuka nosen i samverkan med den lätta poppelkärnan.</p><p></p><p>PO är mer förutsägbar och inte alls lika poppig som BH115, den spårar dessutom bättre i all typ av snö. Monteringen på PO 187 känns bäst på ca -3,5cm medan BH115 är en bra bit längre bra pga den mjuka nosen. PO känns som en betydligt längre skida i den aspekten att den är stabilare, annars så är den väldigt lättåkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1007502, member: 49358"] Vet att frågan är riktad till MnO men jag känner att även jag kan gå in och svara på denna då jag äger ett par BH115 och har kört förra prototypserien av PO. BH har sina fördelar i att den är lätt, lättåkt flyter bra (trots att den är för kort för mig, det är min topptur och "jibba"runt på berget skida) och att den ändå är ganska bra i pisten. Där den scorar dåligt är i all typ av snö som inte är mjuk där den blir för otrygg och studsar gärna mer än vad jag vill. Det är möjligt att detta är pga av den väldigt mjuka nosen i samverkan med den lätta poppelkärnan. PO är mer förutsägbar och inte alls lika poppig som BH115, den spårar dessutom bättre i all typ av snö. Monteringen på PO 187 känns bäst på ca -3,5cm medan BH115 är en bra bit längre bra pga den mjuka nosen. PO känns som en betydligt längre skida i den aspekten att den är stabilare, annars så är den väldigt lättåkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp