Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Boson" data-source="post: 1007776" data-attributes="member: 69808"><p>Klart intressant att följa arbetet, inte minst dissandet (nästan i alla fall, som jag tolkar det) av kolfiber o titanal. </p><p> En sak som slår mig under läsningen är hur ofta MnO använder ordet "neutral" i sin beskrivning av testskidorna. Det är såvitt jag förstår positivt menat, men skulle i ett annat sammanhang också kunna framstå som lite tråkigt.</p><p> Min fundering: kan det rent av vara så att ett par skidor som ska funka överallt i inte ska vara alltför "roliga"? Jag tänker t ex på hypen kring DPS 112 (som jag dock aldrig provat, bör påpekas) och deras "krispighet". Kan det vara så att roliga skidor är roliga ett par dagar, men blir tröttsamma i längden? </p><p> Vad säger ni som provat?</p><p> Förlängning av resonemanget: ovanstående skulle i så fall kunna vara ett argument för ett par skidor i quivern istället för fem. Bortsett från vad det gör för plånboken så borde det ju vara enklare att "köra in sig" på ett par skidor som man lär sig hantera på alla underlag, istället för fem skidor på lika många underlag.</p><p> Som sagt: bara en fundering. Kommentera gärna!</p><p> Ska följa fortsättningen med stort intresse!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Boson, post: 1007776, member: 69808"] Klart intressant att följa arbetet, inte minst dissandet (nästan i alla fall, som jag tolkar det) av kolfiber o titanal. En sak som slår mig under läsningen är hur ofta MnO använder ordet "neutral" i sin beskrivning av testskidorna. Det är såvitt jag förstår positivt menat, men skulle i ett annat sammanhang också kunna framstå som lite tråkigt. Min fundering: kan det rent av vara så att ett par skidor som ska funka överallt i inte ska vara alltför "roliga"? Jag tänker t ex på hypen kring DPS 112 (som jag dock aldrig provat, bör påpekas) och deras "krispighet". Kan det vara så att roliga skidor är roliga ett par dagar, men blir tröttsamma i längden? Vad säger ni som provat? Förlängning av resonemanget: ovanstående skulle i så fall kunna vara ett argument för ett par skidor i quivern istället för fem. Bortsett från vad det gör för plånboken så borde det ju vara enklare att "köra in sig" på ett par skidor som man lär sig hantera på alla underlag, istället för fem skidor på lika många underlag. Som sagt: bara en fundering. Kommentera gärna! Ska följa fortsättningen med stort intresse! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp