Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ogi-June" data-source="post: 1008069" data-attributes="member: 138200"><p>Provåkte under lördagen både #10:an & 12:an både special och storbacken. Första åket med 10:an gav mersmak då jag inte släppte på i början av branten ( man vill åtminstone känna lite på dom) men efter ett par svängar kändes det kontrollerat så det var att åka med , fick genast ett sug att åka upp igen, kort stopp i konsultation med Marcus .</p><p>Väl uppe igen var det att släppa på , och jösses vad trevligt det var att känna lite sladd gav tiondelear av lugn innan bettet satt och det var bara luta på . </p><p></p><p>( teknik fråga dock, när jag åker mina Cash och det är lite brant och fegar! Då " tuggar " det lite och vill gärna dra iväg omgående i sväng , ställer man på kant då åker man . Punkt.)</p><p></p><p>Här tillät skidan odramatiskt att som enligt ovan " mjukstarta " och följa upp med tydligt spår och stabilitet !</p><p>Storbacken hade fått till sig lite "socker" vid tillfälle med partier av hårdhet , men som sagt fästet gav sig inte.</p><p></p><p>12:an provade jag efteråt , den blev jag fan inte klok på? Tog med Marcus O för provåk, berättade att den var lite slipprig och hal i jämförelse mot #10 , kanske berodde enbart på åket ? Det låg något i det fick jag bekräftat i men skillnaden var minimal i bygget. Med den lilla skillnad , bestämde jag mig för att det hängde på mig inte skidan och åkte igen. ICKE! Samma sak hal och ostabilare även detta åk. Ett visst bett fanns visst , men inte samma känsla som i förstås åken.</p><p></p><p>Om jag kunde få tummen ur och komma ur pisten till riktig puder och skog , känns ju detta som ett riktig bra alternativ!</p><p>Kvalitén borgar sig självt i detta projekt , så den behöver nog ingen oroa sig för. Finliret verkar vara i slutspelsläge och jag önskar Er lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ogi-June, post: 1008069, member: 138200"] Provåkte under lördagen både #10:an & 12:an både special och storbacken. Första åket med 10:an gav mersmak då jag inte släppte på i början av branten ( man vill åtminstone känna lite på dom) men efter ett par svängar kändes det kontrollerat så det var att åka med , fick genast ett sug att åka upp igen, kort stopp i konsultation med Marcus . Väl uppe igen var det att släppa på , och jösses vad trevligt det var att känna lite sladd gav tiondelear av lugn innan bettet satt och det var bara luta på . ( teknik fråga dock, när jag åker mina Cash och det är lite brant och fegar! Då " tuggar " det lite och vill gärna dra iväg omgående i sväng , ställer man på kant då åker man . Punkt.) Här tillät skidan odramatiskt att som enligt ovan " mjukstarta " och följa upp med tydligt spår och stabilitet ! Storbacken hade fått till sig lite "socker" vid tillfälle med partier av hårdhet , men som sagt fästet gav sig inte. 12:an provade jag efteråt , den blev jag fan inte klok på? Tog med Marcus O för provåk, berättade att den var lite slipprig och hal i jämförelse mot #10 , kanske berodde enbart på åket ? Det låg något i det fick jag bekräftat i men skillnaden var minimal i bygget. Med den lilla skillnad , bestämde jag mig för att det hängde på mig inte skidan och åkte igen. ICKE! Samma sak hal och ostabilare även detta åk. Ett visst bett fanns visst , men inte samma känsla som i förstås åken. Om jag kunde få tummen ur och komma ur pisten till riktig puder och skog , känns ju detta som ett riktig bra alternativ! Kvalitén borgar sig självt i detta projekt , så den behöver nog ingen oroa sig för. Finliret verkar vara i slutspelsläge och jag önskar Er lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp