Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xJONx" data-source="post: 1008846" data-attributes="member: 28889"><p>Av samma anledningar som i utläggningen om monteringspunkten tycker jag att det är bättre att stå längre fram när man droppar. Dvs. Man kan landa skidan planare i snön och då blir motståndet för skidan att åka vidare mindre. Jag tycker därför att det är lättare att stompa och åka vidare med en modernare montering (längre fram alltså).</p><p>Dessutom kan man landa med kroppen mer upprätt vilket jag får för mig gör att man kan utnyttja sin benstyrka bättre och inte påfresta ryggen lika mycket. Jag upplever alltså mindre risk att gå över styret.</p><p></p><p>Med det sagt kan jag dock tänka mig att innan man vänjer sig vid den nya monteringen kan det hända att man hamnar lite långt fram några gånger. Det gjorde jag själv i alla fall.</p><p></p><p>Jag tycker att man ska vara medveten om att det till en början kan kännas lite konstig med en modernare montering. Allt som frångår det man är van vid känns ofta lite konstigt, men om man ger det några dagars inåkning tycker jag att man får väldigt mycket tillbaka.</p><p></p><p>Vad har du tidigare åkt som du inte gillar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xJONx, post: 1008846, member: 28889"] Av samma anledningar som i utläggningen om monteringspunkten tycker jag att det är bättre att stå längre fram när man droppar. Dvs. Man kan landa skidan planare i snön och då blir motståndet för skidan att åka vidare mindre. Jag tycker därför att det är lättare att stompa och åka vidare med en modernare montering (längre fram alltså). Dessutom kan man landa med kroppen mer upprätt vilket jag får för mig gör att man kan utnyttja sin benstyrka bättre och inte påfresta ryggen lika mycket. Jag upplever alltså mindre risk att gå över styret. Med det sagt kan jag dock tänka mig att innan man vänjer sig vid den nya monteringen kan det hända att man hamnar lite långt fram några gånger. Det gjorde jag själv i alla fall. Jag tycker att man ska vara medveten om att det till en början kan kännas lite konstig med en modernare montering. Allt som frångår det man är van vid känns ofta lite konstigt, men om man ger det några dagars inåkning tycker jag att man får väldigt mycket tillbaka. Vad har du tidigare åkt som du inte gillar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp