Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 1008878" data-attributes="member: 40931"><p>Mycket intressant läsning här om monteringspunkter och dylikt.</p><p></p><p>En grej som dock gör mig en smula nervös, är att ni skriver hur syftet är att optimera känslan i puder. All heder till er och jag har stort förtroende för att ni lyckas skapa en mycket mycket kompetent skida, men det som gör mig lite orolig är det faktum att det är främst i varierande snö och skare en åkare behöver som mest hjälp från skidan, snarare än puder.</p><p></p><p>Från mitt perspektiv hade jag gärna offrat en smula "känsla" i puder för att få mer hanterbarhet i stökig snö. Det verkar ju som att shapen är tämligen puderoptimerad och ingen kommer bli besviken på egenskaperna i puder. Men kom ihåg att de flesta dagar på berget innehåller varierad snö.. Även "puder"dagar. Det jag fiskar efter här är alltså dämpningsgrad. Jag har ju inte åkt skidorna så är egentligen fel person att uttala mig, men vill bara påminna om att det är en everyday-skida och inte en puderspecifik skida som byggs (?).</p><p></p><p>Och som ni konstaterat, en krispig snökontakt är kul, ffa i pist men kanske också i perfekt puder. Men det blir tröttsamt i längden och främst i varierande snö är det i mina ögon inte särskilt eftersträvansvärt. Och med handen på hjärtat åker man ganska mycket varierande snö.</p><p></p><p>Med det sagt litar jag på erat omdöme i slutändan. Jag sitter ju bara här framför datorn och armchair quarterbackar. </p><p></p><p>Kram på er och tack för att ni gör ett sånt hästjobb!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 1008878, member: 40931"] Mycket intressant läsning här om monteringspunkter och dylikt. En grej som dock gör mig en smula nervös, är att ni skriver hur syftet är att optimera känslan i puder. All heder till er och jag har stort förtroende för att ni lyckas skapa en mycket mycket kompetent skida, men det som gör mig lite orolig är det faktum att det är främst i varierande snö och skare en åkare behöver som mest hjälp från skidan, snarare än puder. Från mitt perspektiv hade jag gärna offrat en smula "känsla" i puder för att få mer hanterbarhet i stökig snö. Det verkar ju som att shapen är tämligen puderoptimerad och ingen kommer bli besviken på egenskaperna i puder. Men kom ihåg att de flesta dagar på berget innehåller varierad snö.. Även "puder"dagar. Det jag fiskar efter här är alltså dämpningsgrad. Jag har ju inte åkt skidorna så är egentligen fel person att uttala mig, men vill bara påminna om att det är en everyday-skida och inte en puderspecifik skida som byggs (?). Och som ni konstaterat, en krispig snökontakt är kul, ffa i pist men kanske också i perfekt puder. Men det blir tröttsamt i längden och främst i varierande snö är det i mina ögon inte särskilt eftersträvansvärt. Och med handen på hjärtat åker man ganska mycket varierande snö. Med det sagt litar jag på erat omdöme i slutändan. Jag sitter ju bara här framför datorn och armchair quarterbackar. Kram på er och tack för att ni gör ett sånt hästjobb!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp