Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="free_fall" data-source="post: 1008905" data-attributes="member: 52575"><p>Hela processen men att finna den bästa monteringspunkten för skidan var intressant att läsa. Känns kanon att ni lagt ner så mycket tid på att finna den bästa sweetspoten för skidan. Jag tycker det är bra att skidan får en modern stance nära TC. Sedan jag testade mer centrerad stance i lössnö har jag inte tittat tillbaka, precis som folket i projektgruppen.</p><p></p><p>Det har varit mycket snack om den andra längden på skidan. Det som gör mig mest nyfiken är längden framför bindningen och hur den eventuellt kommer skilja sig mellan 187 & 19x. Har ni någon tanke där än så länge?</p><p>Jag är mest nyfiken för att jag ligger i den kategorin som "borde" skaffa den längre längden (181cm, 97kg) och kör med både bra teknik och kraft.</p><p></p><p>Personligen tycker jag att det är roligare på skidor med kortare front. Jag har jämfört längden framför bindningen på mina två nuvarande skidor, Cash is King 180 & Rocker2 192 (monterad TC -2). Skillnaden är endast några enstaka cm, även om Rocker2:an har en högre rocker. Jag har i huvudsak använt Rocker2 som puderskida under säsongen och trivts kanon med den. Jag känner verkligen att jag inte vill ha en speciellt mycket längre front på min puderskida. Detta just för att inte tappa smidigheten och lekfullheten och istället få en mer "charger" -inriktad skida. Opinion har jämförts mycket i tråden med just R2 och då den hyllas gör ju inte att man blir mindre sugen på att införskaffa den.</p><p></p><p>Hur som helst, grymt bra jobbat med skidan!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="free_fall, post: 1008905, member: 52575"] Hela processen men att finna den bästa monteringspunkten för skidan var intressant att läsa. Känns kanon att ni lagt ner så mycket tid på att finna den bästa sweetspoten för skidan. Jag tycker det är bra att skidan får en modern stance nära TC. Sedan jag testade mer centrerad stance i lössnö har jag inte tittat tillbaka, precis som folket i projektgruppen. Det har varit mycket snack om den andra längden på skidan. Det som gör mig mest nyfiken är längden framför bindningen och hur den eventuellt kommer skilja sig mellan 187 & 19x. Har ni någon tanke där än så länge? Jag är mest nyfiken för att jag ligger i den kategorin som "borde" skaffa den längre längden (181cm, 97kg) och kör med både bra teknik och kraft. Personligen tycker jag att det är roligare på skidor med kortare front. Jag har jämfört längden framför bindningen på mina två nuvarande skidor, Cash is King 180 & Rocker2 192 (monterad TC -2). Skillnaden är endast några enstaka cm, även om Rocker2:an har en högre rocker. Jag har i huvudsak använt Rocker2 som puderskida under säsongen och trivts kanon med den. Jag känner verkligen att jag inte vill ha en speciellt mycket längre front på min puderskida. Detta just för att inte tappa smidigheten och lekfullheten och istället få en mer "charger" -inriktad skida. Opinion har jämförts mycket i tråden med just R2 och då den hyllas gör ju inte att man blir mindre sugen på att införskaffa den. Hur som helst, grymt bra jobbat med skidan! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp