Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1011047" data-attributes="member: 80520"><p>Jag börjar med en liten disclaimer. Jag är ingen grafiker och är inte någon hejare på att arbeta med grafik, som tur var blev vi ett gäng i grafikgruppen som arbetade med forumgrafiken och bidrog på alla möjliga sätt. I slutändan är det användarna Flygnord och LukasLindlof som har stått för det mesta (för att inte säga allt) av själva grafikarbetet. Jag har mest fungerat som sambandscentral, bollat uppgifter och åsikter, haft kontakt med skidfabriken etc. Är det alltså någon ni ska berömma för ett bra grafiskt arbete är det de två.</p><p></p><p>När vi hade möte med Calle och Extrems stockholmsgäng sa Calle att "Ibland känns det som att det är svårare att ta fram en grafik till en skida än att göra själva skidan". Nu har jag visserligen aldrig tagit fram en skiddesign, men vi kan lämna det vid att jag inte anade att det skulle vara så mycket jobb kring designen när jag nånstans lååångt bak i tråden åtog mot ansvaret att vara ansvarig för framplockandet av en forumgrafik.</p><p></p><p>Arbetet har gått rätt mycket fram och tillbaka med olika förslag som presenterats och olika medlemmar som varit olika aktiva fram och tillbaka. Jag har totalt över 300 mail som direkt rör forumgrafiken och dess utvecklande i min inbox nu när det till sist (nästan) är klart. Det har varit mycket diskussioner kring loggor, sidewallfärger och en hög andra detaljer kring vad man får och inte får göra på en grafik, vad vi har möjlighet och inte möjlighet att göra. Förslagen har varit alltifrån koncisa, enkla och stilistiska bidrag till LSD-trip-mönster utan dess like.</p><p></p><p>Efter att internt ha sållat ut ett antal bidrag var vi tvugna att spika ett slutgiltigt bidrag. Detta har gjorts i en omröstning tillsammans med projektgruppen (de som utvecklat själva skidan alltså). Grafiken vi nu presenterar innehåller vissa av elementen från det grundförslag jag en gång i tiden fick mycket positiv feedback från, men den har ändrat sig en hel del sen dess. Bergen har blivit lite större, åkningen har blivit lite häftigare och färgsättningen lite mer bluebird. Jag tycker det är en förbättring på alla sätt.</p><p></p><p>Om vi har "tänkt" något speciellt under grafikutvecklingen vet jag inte så mycket om, det är nog bäst att fråga Flygnord och LukasLindlof om det. Jag vet dock att Flygnord är upptagen med brölopp (grattis!) och LukasLindlof är upptagen med att söka jobb, praktisera och leta vidareutbildningar samtidigt (lycka till!), så de kan nog båda vara svåra att få tag på. </p><p></p><p>Alla är dock välkomna att göra tolkningar av grafiken! (Det är fint att tolka konst och skidgrafik måste ju rimligen vara en form av konst.) För min del är det en mycket enkel tolkning; det är en gestaltning av den typen av linje jag vill åka med skidorna (jag låter det vara osagt om jag faktiskt skulle klara det). Andra människor har säkert andra tolkningar, men jag hoppas alla (eller åtminstone de flesta) tycker att grafiken är asbra. Jag tycker det.</p><p></p><p>Nu har jag skrivit ungefär en a4 text i Word, så nu får det vara nog. Utan att pladdra mer presenterar jag för er:</p><p>Extrem Opinion – Limited Developer Edition</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1011047, member: 80520"] Jag börjar med en liten disclaimer. Jag är ingen grafiker och är inte någon hejare på att arbeta med grafik, som tur var blev vi ett gäng i grafikgruppen som arbetade med forumgrafiken och bidrog på alla möjliga sätt. I slutändan är det användarna Flygnord och LukasLindlof som har stått för det mesta (för att inte säga allt) av själva grafikarbetet. Jag har mest fungerat som sambandscentral, bollat uppgifter och åsikter, haft kontakt med skidfabriken etc. Är det alltså någon ni ska berömma för ett bra grafiskt arbete är det de två. När vi hade möte med Calle och Extrems stockholmsgäng sa Calle att "Ibland känns det som att det är svårare att ta fram en grafik till en skida än att göra själva skidan". Nu har jag visserligen aldrig tagit fram en skiddesign, men vi kan lämna det vid att jag inte anade att det skulle vara så mycket jobb kring designen när jag nånstans lååångt bak i tråden åtog mot ansvaret att vara ansvarig för framplockandet av en forumgrafik. Arbetet har gått rätt mycket fram och tillbaka med olika förslag som presenterats och olika medlemmar som varit olika aktiva fram och tillbaka. Jag har totalt över 300 mail som direkt rör forumgrafiken och dess utvecklande i min inbox nu när det till sist (nästan) är klart. Det har varit mycket diskussioner kring loggor, sidewallfärger och en hög andra detaljer kring vad man får och inte får göra på en grafik, vad vi har möjlighet och inte möjlighet att göra. Förslagen har varit alltifrån koncisa, enkla och stilistiska bidrag till LSD-trip-mönster utan dess like. Efter att internt ha sållat ut ett antal bidrag var vi tvugna att spika ett slutgiltigt bidrag. Detta har gjorts i en omröstning tillsammans med projektgruppen (de som utvecklat själva skidan alltså). Grafiken vi nu presenterar innehåller vissa av elementen från det grundförslag jag en gång i tiden fick mycket positiv feedback från, men den har ändrat sig en hel del sen dess. Bergen har blivit lite större, åkningen har blivit lite häftigare och färgsättningen lite mer bluebird. Jag tycker det är en förbättring på alla sätt. Om vi har "tänkt" något speciellt under grafikutvecklingen vet jag inte så mycket om, det är nog bäst att fråga Flygnord och LukasLindlof om det. Jag vet dock att Flygnord är upptagen med brölopp (grattis!) och LukasLindlof är upptagen med att söka jobb, praktisera och leta vidareutbildningar samtidigt (lycka till!), så de kan nog båda vara svåra att få tag på. Alla är dock välkomna att göra tolkningar av grafiken! (Det är fint att tolka konst och skidgrafik måste ju rimligen vara en form av konst.) För min del är det en mycket enkel tolkning; det är en gestaltning av den typen av linje jag vill åka med skidorna (jag låter det vara osagt om jag faktiskt skulle klara det). Andra människor har säkert andra tolkningar, men jag hoppas alla (eller åtminstone de flesta) tycker att grafiken är asbra. Jag tycker det. Nu har jag skrivit ungefär en a4 text i Word, så nu får det vara nog. Utan att pladdra mer presenterar jag för er: Extrem Opinion – Limited Developer Edition [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp