Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 1011606" data-attributes="member: 13390"><p>Frågan är högst befogad skulle jag säga. Vi har också diskuterat det hela både en och två gånger. Jag personligen har muttrat lite över att det har suttit Griffon på alla prototyper som standard. Det är visserligen viktigt att varianterna har samma bindning när nyanser ska bedömas, men det går heller inte att komma ifrån att Griffon Demo är lätt. Det ska sägas att vi även testat en del med Jester för att känna hur vikten biter. Skidan kommer ju segas ner lite av mer bindningsvikt, det är oundvikligt, men jag är faktiskt inte så orolig. Mycket av kvickheten sitter i svingvikten, och den påverkas inte så mycket av bindningen. </p><p></p><p>Förmodligen kommer björnparten av projektgruppen montera Tracker på skidan. Preliminärt iaf. (pga en deal).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 1011606, member: 13390"] Frågan är högst befogad skulle jag säga. Vi har också diskuterat det hela både en och två gånger. Jag personligen har muttrat lite över att det har suttit Griffon på alla prototyper som standard. Det är visserligen viktigt att varianterna har samma bindning när nyanser ska bedömas, men det går heller inte att komma ifrån att Griffon Demo är lätt. Det ska sägas att vi även testat en del med Jester för att känna hur vikten biter. Skidan kommer ju segas ner lite av mer bindningsvikt, det är oundvikligt, men jag är faktiskt inte så orolig. Mycket av kvickheten sitter i svingvikten, och den påverkas inte så mycket av bindningen. Förmodligen kommer björnparten av projektgruppen montera Tracker på skidan. Preliminärt iaf. (pga en deal). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp