Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1016597" data-attributes="member: 12152"><p>Jag får nog också kalla mig en plöstrycksåkare och jag hamnade trots det på nästan exakt -3,7cm i två separata blindtester av monteringspunkter. Jag tejpade över alla markeringar på skidan och skruvade fram och tillbaka under ett antal timmar tills det kändes bäst. En dag i Sälen i lite småplockig blandning av pist och offpist och en dag i perfekt alppuder. </p><p></p><p>Som referens kan jag också nämna att jag har haft mycket svårt att åka med den typen av montering tidigare, men med Opinion kändes det inte bara ok, utan också betydligt bättre än en traditionell montering. Balansen i planande snö är suverän helt enkelt. Jon som har drivit balansfrågan hårdast har lyckats enormt bra med den biten. Men som Markus säger så är -5 en punkt som ändå är enklare att kliva på direkt utan omställning om man är konservativ och/eller inte har tid att vänja sig. Skidan går kanon även där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1016597, member: 12152"] Jag får nog också kalla mig en plöstrycksåkare och jag hamnade trots det på nästan exakt -3,7cm i två separata blindtester av monteringspunkter. Jag tejpade över alla markeringar på skidan och skruvade fram och tillbaka under ett antal timmar tills det kändes bäst. En dag i Sälen i lite småplockig blandning av pist och offpist och en dag i perfekt alppuder. Som referens kan jag också nämna att jag har haft mycket svårt att åka med den typen av montering tidigare, men med Opinion kändes det inte bara ok, utan också betydligt bättre än en traditionell montering. Balansen i planande snö är suverän helt enkelt. Jon som har drivit balansfrågan hårdast har lyckats enormt bra med den biten. Men som Markus säger så är -5 en punkt som ändå är enklare att kliva på direkt utan omställning om man är konservativ och/eller inte har tid att vänja sig. Skidan går kanon även där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp