Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1020733" data-attributes="member: 77701"><p>Jag är absolut ingen expert i ämnet, men jag tänker att eftersom det redan sagts att 194:an ska bli en chargeigare skida än 187:an, kan man inte då även anta att 179:an blir en ännu lite mer leken skida, med bibehållen bredd?</p><p>Jag är ingen matematiker, men för att dra ett exempel: Armada TST, som minskar midjemåttet med 1 mm per kortare längd, dvs 192:an är 103 under fot och 165:an är 100. Skulle Armada ha gått enligt formeln ovan skulle bredderna på TST sett ut som följer:</p><p></p><p>192 – 103</p><p>183 – 98</p><p>174 – 93</p><p>165 – 87</p><p></p><p>Inte kul. Tråkigt.</p><p>Men ja, någon millimeter här och där gör väl inte mycket, men en halv centimeter känns lite väl.. eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1020733, member: 77701"] Jag är absolut ingen expert i ämnet, men jag tänker att eftersom det redan sagts att 194:an ska bli en chargeigare skida än 187:an, kan man inte då även anta att 179:an blir en ännu lite mer leken skida, med bibehållen bredd? Jag är ingen matematiker, men för att dra ett exempel: Armada TST, som minskar midjemåttet med 1 mm per kortare längd, dvs 192:an är 103 under fot och 165:an är 100. Skulle Armada ha gått enligt formeln ovan skulle bredderna på TST sett ut som följer: 192 – 103 183 – 98 174 – 93 165 – 87 Inte kul. Tråkigt. Men ja, någon millimeter här och där gör väl inte mycket, men en halv centimeter känns lite väl.. eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp