Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1024508" data-attributes="member: 12152"><p>Som vanligt mycket vettiga åsikter, Glisseur. </p><p></p><p>Och jag tänker inte släppa ÅS-spåret riktigt än. </p><p></p><p>I kontrast till den allmänna tonen här så vill jag snarare visa min uppskattning för den tidskrift som du väljer att benämna Djävulens. Du ligger nog bra till i statistiken när det gäller att ha Sveriges roligaste jobb i relation till hur mycket skit du får av din kundkrets och tur är väl det, för frågan är hur många som hade orkat med att jobba med något annat än skidåkning med den feedbacken. Kunderna, eller läsarna då, som förvisso ibland bildar en klagokör, men som ändå som tur är stannar kvar år ut och år in och tom decennium ut och decennium in. En sak kan vara lätt att glömma... Anledningen till att åsikterna ibland är hårda är att jag, eller i de flesta fall vi, på forumet i alla fall i min åldersgrupp är uppväxta med Åka Skidor och därmed är väldigt engagerade i ditt och dina kollegors verk. </p><p></p><p>Hur det än klagas och hur man än kommenterar skidtester, prylartiklar, resereportage, bildval, layout eller you bara name it, så är många med mig förmodligen bland de mest trogna läsare som finns i branschen. Jag har ingen annan tidning där jag ens har varit i närheten av att läsa ALLA nummer sedan tidiga tonårsben när man gratisläste den på biblioteket på högstadiet. Jag kan än idag komma ihåg stämningen när ryktet gick i korridorerna att en ny Åka Skidor hade ställts upp på hyllan. Danne Die Hards behandskade hand berättade storys om fritt fall nerför El Capitan, skidtestet -94 där "Vinnaren är friåkaren", Ross Viper 9.9:s oöverträffbarhet på hårt underlag och huruvida 1st gen Scream var skidornas skida trots att mr sträckt backflip Robban Olsson tyckte den var mjuk i bakviktslandningar. Storartade artiklar och milstolpar i mitt sätt att se på hur skidåkning ska beskrivas i text. Att stämningen sen i tidningen gör att alla episoder ständigt är inbäddade i ett snöfall som är så kraftigt som det bara kan vara när en skidtidning är på reportageresa i Aarlberg gör något speciellt för skidsuget. Det är historier som på ett eller annat sätt har format mig som skidåkare och som fortfarande finns någonstans i den skidåkarstämning som alltid infinner sig när man viker upp ett orört omslag på en ny Åka Skidor. </p><p></p><p>Kvaliteten må gå lite upp och ner som med allt annat media, men jag tycker att det är smått otroligt att ni/du ändå ständigt lyckas få till ett nytt nummer som i alla fall jag alltid uppskattar. Jag är, har alltid varit, och kommer förhoppningsvis alltid vara, ett stort fan av Åka Skidor (även om jag blir en Hammarbybacksfarsa i framtiden). Oavsett hur klagan ljuder så är Åka Skidors ord på något sätt ändå i min grund och botten lag. You had me at hello, Åka Skidor. You had me at hello. </p><p></p><p>Det finns ingen annan tidning som jag på samma sätt känner är "min". Och tack till Glisseur, eller i det här fallet Tobias Liljeroth, för att du för den traditionen vidare i ett magasinklimat där den ena nischade sporttidningen efter den andra faller ifrån. Jag bidrar mer än gärna med en prenumeration för att se till att tidningen lever vidare och kanske framförallt för att se till att du har råd med en svindyr Beast att skruva dit på ett par Opinion...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1024508, member: 12152"] Som vanligt mycket vettiga åsikter, Glisseur. Och jag tänker inte släppa ÅS-spåret riktigt än. I kontrast till den allmänna tonen här så vill jag snarare visa min uppskattning för den tidskrift som du väljer att benämna Djävulens. Du ligger nog bra till i statistiken när det gäller att ha Sveriges roligaste jobb i relation till hur mycket skit du får av din kundkrets och tur är väl det, för frågan är hur många som hade orkat med att jobba med något annat än skidåkning med den feedbacken. Kunderna, eller läsarna då, som förvisso ibland bildar en klagokör, men som ändå som tur är stannar kvar år ut och år in och tom decennium ut och decennium in. En sak kan vara lätt att glömma... Anledningen till att åsikterna ibland är hårda är att jag, eller i de flesta fall vi, på forumet i alla fall i min åldersgrupp är uppväxta med Åka Skidor och därmed är väldigt engagerade i ditt och dina kollegors verk. Hur det än klagas och hur man än kommenterar skidtester, prylartiklar, resereportage, bildval, layout eller you bara name it, så är många med mig förmodligen bland de mest trogna läsare som finns i branschen. Jag har ingen annan tidning där jag ens har varit i närheten av att läsa ALLA nummer sedan tidiga tonårsben när man gratisläste den på biblioteket på högstadiet. Jag kan än idag komma ihåg stämningen när ryktet gick i korridorerna att en ny Åka Skidor hade ställts upp på hyllan. Danne Die Hards behandskade hand berättade storys om fritt fall nerför El Capitan, skidtestet -94 där "Vinnaren är friåkaren", Ross Viper 9.9:s oöverträffbarhet på hårt underlag och huruvida 1st gen Scream var skidornas skida trots att mr sträckt backflip Robban Olsson tyckte den var mjuk i bakviktslandningar. Storartade artiklar och milstolpar i mitt sätt att se på hur skidåkning ska beskrivas i text. Att stämningen sen i tidningen gör att alla episoder ständigt är inbäddade i ett snöfall som är så kraftigt som det bara kan vara när en skidtidning är på reportageresa i Aarlberg gör något speciellt för skidsuget. Det är historier som på ett eller annat sätt har format mig som skidåkare och som fortfarande finns någonstans i den skidåkarstämning som alltid infinner sig när man viker upp ett orört omslag på en ny Åka Skidor. Kvaliteten må gå lite upp och ner som med allt annat media, men jag tycker att det är smått otroligt att ni/du ändå ständigt lyckas få till ett nytt nummer som i alla fall jag alltid uppskattar. Jag är, har alltid varit, och kommer förhoppningsvis alltid vara, ett stort fan av Åka Skidor (även om jag blir en Hammarbybacksfarsa i framtiden). Oavsett hur klagan ljuder så är Åka Skidors ord på något sätt ändå i min grund och botten lag. You had me at hello, Åka Skidor. You had me at hello. Det finns ingen annan tidning som jag på samma sätt känner är "min". Och tack till Glisseur, eller i det här fallet Tobias Liljeroth, för att du för den traditionen vidare i ett magasinklimat där den ena nischade sporttidningen efter den andra faller ifrån. Jag bidrar mer än gärna med en prenumeration för att se till att tidningen lever vidare och kanske framförallt för att se till att du har råd med en svindyr Beast att skruva dit på ett par Opinion... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Tillbaka
Topp